کلاهبرداری ۲۳۹ میلیون ریالی با شگرد برنده شدن در مسابقات رادیویی رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با تماس تلفنی به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی […]

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با تماس تلفنی به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی موجودی حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشتند طی تماس تلفنی شخصی ناشناس من را برنده مسابقات رادیویی معرفی کرد که پس از جلب اعتماد با ارسال پیامک درخواست نصب یک برنامه از طریق لینک ارسالی و واریز مبلغ ۵۰ هزار ریال کرد که پس از واریز وجه، کل موجودی حسابم برداشت شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با بررسی مستندات و اظهارت شاکی و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد همچنین تاکنون مبلغ ۲۳۹ میلیون ریال کلاهبرداری از مالباخته برآورد شده است.

مرتضوی توصیه کرد: کلاهبرداران با تبلیغ اپلیکیشن های جعلی افراد را ترغیب به دانلود کرده و ‌مبالغی را مطالبه و کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این نرم‌افزارها به اطلاعاتی از جمله لیست مخاطبین و پیامک ها دسترسی می گیرند، پیامک های جعلی حاوی لینک دانلود برنامه را برای سایر کاربران نیز ارسال و ابعاد شگرد کلاهبرداری را گسترش می دهند.