یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که در پی افشای اسناد محرمانه آمریکا، دولت جو بایدن تلاش کرده به مقامات رژیم صهیونیستی درباره متعهد بودنش به روابط امنیتی با این رژیم اطمینان دهد و مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در هراس از این افشاگری به واشنگتن سفر خواهد کرد تا در باره این موضوع گفتگو کند. […]

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که در پی افشای اسناد محرمانه آمریکا، دولت جو بایدن تلاش کرده به مقامات رژیم صهیونیستی درباره متعهد بودنش به روابط امنیتی با این رژیم اطمینان دهد و مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در هراس از این افشاگری به واشنگتن سفر خواهد کرد تا در باره این موضوع گفتگو کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، یک رسانه آمریکایی اعلام کرد پس از انتشار مجموعه ای از اسناد محرمانه پنتاگون در رسانه‌های اجتماعی و مشخص شدن جاسوسی آمریکا از نزدیک‌ترین متحدانش از جمله رژیم صهیونیستی ، دولت جو بایدن در روزهای اخیر سعی کرده به مقامات این رژیم اطمینان دهد که واشنگتن به روابط امنیتی خود با تل آویو متعهد است.

تارنمای آکسیوس به نقل از خبرنگار خود در سرزمین های اشغالی نوشت که این افشاگری که شامل جزئیات حساس رایزنی‌های آمریکا و اسرائیل نیز می‌شود، می‌تواند پیامدهای مهمی برای اشتراک اطلاعات گسترده میان رژیم صهیونیستی و آمریکا داشته باشد.

این رسانه آمریکایی ادامه داد، مقامات آمریکایی اذعان کرده‌اند که برخی از اسناد ارزیابی‌ معتبر اطلاعاتی از اسناد پنتاگون است، اما مقامات همچنین ادعا کرده اند که به نظر می رسد برخی از اطلاعات موجود نیز دستکاری شده اند.

این رسانه آمریکایی اضافه کرد: یکی از اسناد فوق محرمانه فاش شده حاوی پاراگراف “کوتاهی” درباره اسرائیل و دخالت مقامات موساد در تظاهرات علیه اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو بود.

به گزارش واشنگتن پست، در اسناد افشا شده آمده است که اعضای ارشد موساد در ماه فوریه از کارکنان این نهاد جاسوسی و شهروندان اسرائیلی برای اعتراض و “صدور چندین فراخوان صریح برای محکوم کردن دولت اسرائیل” حمایت کرده اند.

سند فوق محرمانه دیگری که توسط اکسیوس مشاهده شده است، حاوی تحلیل اطلاعاتی آمریکا از سیاست اسرائیل در رابطه با کمک نظامی به اوکراین بوده و در این سند تاکید شده است که فشار ـمریکا می تواند اسرائیل را به ارائه کمک های نظامی بیشتر به کی یف سوق دهد.

این سند که اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد، حاوی جزئیات حساسی از رایزنی‌های آمریکا و اسرائیل در مورد حملات هوایی علیه مواضع ایران در سوریه و نگرانی‌های اسرائیل در مورد همکاری نظامی روسیه و ایران است.

دو مقام اسرائیلی به اکسیوس گفتند که مقامات آمریکایی از طریق چندین کانال سعی کرده اند به همتایان اسرائیلی خود اطمینان دهند که در حال بررسی این نشت اطلاعاتی هستند. یکی از مقامات اسرائیلی گفت که مقامات پنتاگون از همتایان خود در وزارت دفاع اسرائیل خواسته اند که بیش از حد واکنش نشان ندهند.

مقام دوم اسرائیلی گفت که در روزهای اخیر مقامات وزارت خارجه آمریکا نیز با همتایان اسرائیلی خود صحبت کرده و ضمن اطمینان دادن به آنها، اعلام کرده اند که دولت بایدن در حال بررسی این افشای اطلاعات است.

به گفته مقامات صهیونیستی ایال ضمیر، مدیر کل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به واشنگتن سفر و در مورد این موضوع با همتایان خود در پنتاگون گفتگو خواهد کرد.

به تازگی اسناد و جزئیات محرمانه طرح آمریکا و ناتو برای تجهیز ارتش اوکراین برای حمله به روسیه و نیز اسناد محرمانه دیگر دولت بایدن ، در شبکه های اجتماعی توئیتر و تلگرام منتشر شده که بازتاب های بسیاری داشته و افشا کننده وقایع بسیاری در حوزه های مختلف است.

مقامات آمریکایی در رده های مختلف برای کنترل پیامدهای داخلی و خارجی افشای این ۱۰۰ سند سری و فوق سری در فضای مجازی همچنان در تکاپو هستند. البته چندین فرضیه و احتمال تاکنون در رابطه با موضوع افشای اسناد محرمانه وزارت دفاع آمریکا که بخشی از آن به جنگ اوکراین مربوط می‌شود، مطرح شده است که در این میان عده‌ای از کارشناسان نظامی روس نظریه “جعلی بودن” این اسناد و انتشار “عمدی” آن را محتمل‌تر می‌دانند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت که افشای ۱۰۰ سند محرمانه و فوق سری وزارت دفاع و سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) موجب پیچیده شدن روابط واشنگتن با متحدانش شده و آنها از جاسوسی آمریکا از متحدانش خشمگین ساخته و توانایی این کشور را در حفاظت از اطلاعات طبقه‌بندی شده زیر سوال برده است.

یک مقام اطلاعاتی غربی که این اسناد لو رفته را بررسی کرده، گفت که انتشار این اسناد “دردناک” بوده و ممکن است که “اشتراک اطلاعاتی با آمریکا را محدود کند. از سوی دیگر، این اسناد می‌تواند به شیوه‌های دیگر به روابط دیپلماتیک واشنگتن آسیب بزند.

نیویورک تایمز نوشت: افشای اسناد محرمانه آشکار کرد که آمریکا نه تنها از روسیه بلکه از متحدانش نیز جاسوسی می‌ کند.

گرچه اف بی آی، سیا، پنتاگون و وزارت دادگستری برای شناسایی عامل نشت این اطلاعات بسیج شده‌اند، با این حال یک مقام ارشد آمریکایی گفت که صدها و شاید هزاران نفر از مقام ‌های کشوری و لشکری به اسناد دسترسی دارند؛ از این رو، شناسایی عامل افشای این اسناد دشوار است.دخالت موساد در اعتراضات ضد دولتی اسرائیلبر اساس اطلاعات تکمیلی روزنامه نیویورک تایمز از اسناد لو رفته پنتاگون و سیا، سران سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد)، کارکنان این تشکیلات و شهروندان عادی را به مشارکت در تظاهرات ضد دولتی علیه اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو تشویق کرده بودند.بر اساس اسناد منتشر شده، برآورد اطلاعاتی ۱ مارس (۱۰ اسفند) سیا نشان می دهد که مقام های ارشد این سازمان از ” اعتراض مقام های موساد و شهروندان اسرائیلی و همچنین فراخوان های صریح علیه لایحه اصلاحات قضایی دولت حمایت کرده بودند. “اطلاعات فاش شده موید ادعاهای یائیر نتانیاهو فرزند نخست وزیر کنونی این رژیم است که مدعی شده بود عناصری در درون جامعه اطلاعاتی اسرائیل و وزارت امور خارجه آمریکا در برپایی اعتراض ها نقش دارند.طبق یکی دیگر از اسناد فاش شده پنتاگون، آمریکا بر این باور است که می توان با اقناع یا اعمال فشار موضع کنونی اسرائیل در عدم ارسال کمک های “مرگبار” به اوکراین را تغییر داد. در این سند چهار سناریو در راستای ترغیب تل آویو به تامین جنگ افزارهای مورد نیاز اوکراین مطرح شده است.بر اساس این گزارش، محتمل ترین گزینه، در پیش گرفتن الگوی ترکیه ای از سوی اسرائیل است که مطابق آن، این رژیم در حالیکه در خفا سامانه های پدافندی موشکی را از طریق یک کشور ثالث به اوکراین ارسال می کند، در ظاهر خواهان خاتمه صلح آمیز درگیرها خواهد شد و پیشنهاد میانجیگری را به طرفین خواهد داد.بر اساس این سند، افزایش صادرات فن آوری و نظامی روسیه به ایران، فشار آمریکا بر اسرائیل در ارتباط با توقف برنامه هسته ای ایران یا احتمال ساقط کردن شدن جنگنده های اسرائیلی بر فراز سوریه به دست روسیه و جان باختن خلبانان آنها می تواند به تغییر موضع تل آویو منجر شود.در این سند همچنین به جنگ افزارهای اسرائیلی مورد نظر آمریکا برای ارسال به اوکراین اشاره شده که موشک های زمین به هوای باراک ۸ و اسپایدر و موشک های ضد تانک اسپایک از آن جمله آنهاست.