دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین اعلام کرد که کی‌یف برای باز پس‌گیری کریمه از هر سلاح غیرممنوعی استفاده خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: الکسی دانیلوف (Oleksiy Danilov) دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در توئیتی اعلام کرد که کی […]

دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین اعلام کرد که کی‌یف برای باز پس‌گیری کریمه از هر سلاح غیرممنوعی استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: الکسی دانیلوف (Oleksiy Danilov) دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در توئیتی اعلام کرد که کی یف برای باز پس‌گیری شبه جزیره کریمه هرگونه سلاح غیرممنوعی را مورد آزمایش و به کار خواهد گرفت.

بنابراین گزارش دانیلوف در حسابت توئیتر خود دراین باره نوشت: کریمه جز قلمرو اوکراین بوده و ما در آنجا هرگونه سلاحی را که توسط قوانین و اصول بین الملل منع نشده برای کمک به آزاد سازی قلمروهای خود، مورد آزمایش و استفاده قرار خواهیم داد.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه نوشت: ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پس از حمله روسیه به اوکراین به کرات علام کرده که اوکراین قصد بازپس گیری شبه جزیره کریمه را دارد.

بنابراین گزارش، شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ میلادی و بدنبال تحولات داخلی در اوکراین که به هواخواهی از غرب آغاز و به کنار رفتن ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری سابق آن کشور منجر شد، به روسیه الحاق گردید.

جنگ اوکراین پس از ماه ها هشدار مسکو و نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی کرملین از سوی طرف غربی به سرکردگی آمریکا در پنجم اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و طرف های غربی که مسببان بروز این جنگ بودند هرگونه مسیر دیپلماتیک برای پایان دادن به این درگیری را کنار گذارده و با تجهیز نظامی و حمایت های هنگفت مالی و تسلیحاتی، آتش این جنگ را همچنان شعله ور نگاه داشته و اکنون نیز با اقدام به تجهیزات سنگین تر همچون دادن تانک های لئوپارد آلمانی و آدامز آمریکایی و تلاش برای دادن جنگنده های پیشرفته اف-۱۶ به کی‌یف درصدد تحریک هرچه بیشتر کرملین در این جنگ برآمده اند.
جنگ اوکراین که وارد دومین سال خود شده است و طرف های غربی به سرکردگی آمریکا که خود عامل وقوع این جنگ بوده اند تاکنون باحمایت های سنگین نظامی ازکی‌یف مانع ازبرقراری صلح دراین کشور شده‌اند.