مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به رأی دیوان عدالت اداری، مطب‌های دامپزشکی کاربری تجاری دارد و دامپزشکان نمی‌توانند در کاربری مسکونی، مطب یا مرکز دامپزشکی ایجاد کنند.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، غلامعلی فیض‌اللهی با اعلام این خبر گفت: طبق بند […]

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به رأی دیوان عدالت اداری، مطب‌های دامپزشکی کاربری تجاری دارد و دامپزشکان نمی‌توانند در کاربری مسکونی، مطب یا مرکز دامپزشکی ایجاد کنند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، غلامعلی فیض‌اللهی با اعلام این خبر گفت: طبق بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، پزشکان و وکلای دادگستری می‌توانند در کاربری مسکونی مطب یا دفتر کار ایجاد کنند، اما درباره اینکه آیا دامپزشکان نیز مشمول این بند می‌شوند یا خیر اختلاف نظر وجود دارد.
او ادامه داد: برخی از صاحب‌نظران معتقدند به‌دلیل اینکه دامپزشکی هم جزو حوزه پزشکی است باید مشمول این ماده باشد که چند شعبه از دیوان عدالت اداری نیز رأی به آن دادند.
مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پزشکان از دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکان از سازمان جهاد کشاورزی مدرک خود را دریافت می‌کنند، گفت: بنابراین باید بین آنها تفاوت قائل شد و لذا نباید دامپزشکان را مشمول بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها دانست.
او خاطرنشان کرد کرد: حدود دو هفته گذشته هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور یک رأی اعلام کرد که مطب دامپزشکی، تجاری محسوب می‌شود و دامپزشکان نمی‌توانند در کاربری مسکونی مطب یا مرکز دامپزشکی ایجاد کنند.
فیض‌اللهی تأکید کرد: دیوان عدالت اداری این رأی را ابلاغ کرده و سازمان بازرسی کل کشور نیز آن را برای اجرا به کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان ابلاغ کرده است.