تقدیر از ۱۷ دستگاه اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی/ توافق بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تصویب در دور دوم سفر دولت به کردستان استاندار کردستان گفت: میزان اعتبار توافق شده برای تصویب در دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان به رقم ۱۴ هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. […]

تقدیر از ۱۷ دستگاه اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی/ توافق بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تصویب در دور دوم سفر دولت به کردستان

استاندار کردستان گفت: میزان اعتبار توافق شده برای تصویب در دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان به رقم ۱۴ هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ “اسماعیل زارعی کوشا” عصر امروز چهارشنبه سوم آبان ماه جاری در جلسه شورای اداری و آیین تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برگزیده در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی در سالن پیامبر اعظم(ص)، برگزار شد ، اظهار داشت: رویکرد دولت مردمی سازی در دولت سیزدهم برای ما که کارگزاران پیاده‌نظام، خادم و خدمتگذار مردم هستیم، افتخار آمیز است.

وی نقطه تمایز دولت سیزدهم در قیاس با سایر دولت‌ها در قبال شعارهایی که مطرح کردند را تحقق وعده برشمرد و گفت: شخص رئیس جمهور برای تحقق شعارها، سازوکار و ساختار مشخصی تعریف کرده‌ لذا مردمی‌سازی نیز نمود تحقق شعارها و اهتمام دولت نسبت به وعده‌های خویش است.

استاندار کردستان خطاب به مدیران و فرمانداران با تاکید بر عنایت ویژه نسبت به مشارکت و اعتماد به مردم به عنوان بالاترین سرمایه اجتماعی، اظهار کرد:نسبت به این رویکرد در استان  مسئولیت‌پذیر باشید و به عنوان وظیفه اصلی به آن بنگرید.

زارعی کوشا عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پیشرفت‌های حاصل شده و خروجی مثبت در بسیاری از زمینه‌ها در استان، نتیجه حمایت و همراهی مردم عزیز و فعالیت مستمر مدیران و دستگاهای اجرایی است، بنابراین انتظار داریم که دستگاه‌ها روی مستندسازی  اقدامات اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

او با ابراز خرسندی از اینکه ارتباطات مردمی و سرکشی از خانواده‌های شهدا تبدیل به یک رویه شده است‌، تاکید کرد: باید با گره‌گشایی از کار مردم، دنبال خدمت‌رسانی باشیم.

زارعی کوشا  با بیان اینکه در استان کردستان علاوه بر پروژه‌های نیمه تمام، مشکلات و گره‌های مزمنی احساس می‌شود که نیازمند زمان، انگیزه و انرژی مضاعف است،  یکی از این مشکلات را پرونده بلاتکلیف ۲۳ ساله زمین‌های شهرک وحدت سنندج عنوان کرد که خوشبختانه با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری مشکل قریب به ۲ هزار خانواده در مهرماه جاری  بعد از ۱۶ ماه تلاش مستمر برطرف شد و به این سردرگمی خاتمه داد.

استاندار کردستان در ادامه از  پیگیری مستمر برای تعین تکلیف  مشکل اراضی هفت آسیاب که دغدغه یک هزار و ۲۰۰   خانواده سنندجی است خبر داد و گفت: برای حل این مشکل با طراحی ویژه، تدابیر و  تمهیداتی اندیشیده شده است.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد : در طول ۲ سال گذشته بیش از ۲۷۰  کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت و بهسازی شده که عملکرد در این حوزه نسبت به دولت‌های گذشته قابل توجه و چشمگیر است.

او از سفر رئیس جمهور به کردستان در هفته‌آینده خبر داد و گفت:با افتخار اکنون هشتمین استان در میزبانی دومین سفر ریاست جمهوری هستیم.
وی تاکید کرد: کردستان نسبت به سرانه کشوری رتبه اول در جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری در دور اول را کسب کرده‌است.

زارعی کوشا اضافه کرد: با نگاهی به تکمیل کلان پروژه‌های استان طی یک سال اخیر، عنایت ویژه دولت به استان مشهود است.

او تاکید کرد: به هیچ وجه پروژه‌های نیمه تمام و ناقص را افتتاح نخواهیم کرد و به مردم شریف کردستان که لیاقت بیشتر از این‌ها را دارند وعده‌های واهی نمی‌دهیم.

زارعی کوشا ادامه داد: با سیاست گذاری ویژه در اولویت بندی تخصیص اعتبارات، کلان پروژه‌های استان از جمله راه آهن سنندج- همدان، فرودگاه سقز و پروژه‌های آبی و دیگر پروژه‌ها در جریان این سفر مبارک، افتتاح خواهد شد.

استاندار کردستان با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی در تهران برای تصویب اعتبارات سفر دور دوم گفت: تا امروز ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای مصوبات دور دوم سفر توافق شده‌است و امیدواریم ظرف این یک هفته تا ورود رئیس جمهور این میزان افزایش یابد.

زارعی کوشا با بیان اینکه مردم کردستان به مهمان نوازی مشهورند  ادامه داد:  از این میراث ناملموس کردهای عزیز در مهمان نوازی و ارادت مردم این دیار به سادات در استقبال از ریاست جمهوری بهره‌مند خواهیم شد و از همه دستگاه‌ها خواستاریم با هماهنگی کامل برای تسهیل حضور و میزبانی مردم عزیز پای کار باشند.

او در پایان تصریح کرد: بازارچه سیف در سقز به دستور رئیس جمهور بزودی بازگشایی خواهد شد.

کویستان عبدالحکیمی