حاجی کاظمی با بیان اینکه اتباع بیگانه اگر کارت اقامت و کارت اشتغال داشته باشند، همچون اتباع ایرانی می‌توانند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند اظهار داشت: در استان اصفهان کمتر از ۱۲ هزار نفر از اتباع برای دریافت خدمات بیمه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مرتضی حاجی کاظمی در جمع […]

حاجی کاظمی با بیان اینکه اتباع بیگانه اگر کارت اقامت و کارت اشتغال داشته باشند، همچون اتباع ایرانی می‌توانند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند اظهار داشت: در استان اصفهان کمتر از ۱۲ هزار نفر از اتباع برای دریافت خدمات بیمه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مرتضی حاجی کاظمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود ۶۷ درصد جمعیت استان اصفهان معادل سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، اذعان کرد: با توجه به صنعتی بودن و فرهنگ بیمه‌ای استان، تعداد افراد تحت پوشش بیمه این استان ۱۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
وی از وجود۴۴ شعبه و ۱۶ کارگزاری رسمی بیمه تأمین اجتماعی در استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: با اجرای طرح ۳۰۷۰ درسال‌های گذشته تاکنون بسیاری از خدمات سازمان غیرحضوری شده است.
حاجی کاظمی در این زمینه به حذف دفترچه‌های کاغذی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر می‌شود که منجر به تشکیل پرونده‌های الکترونیکی درآمد خواهد شد.

وی در ادامه به مشکل پیری جمعیت اشاره کرد وگفت: امروزه
در برابر هر مستمری‌بگیر، ۳.۳ نفر بیمه‌پرداز وجود دارد، در حالی که در گذشته در برابر هر مستمری‌بگیر، ۲۵ نفر بیمه‌پرداز وجود داشت.

حاجی کاظمی در ادامه از وجودسامانه ۱۴۲۰برای جوابگویی به مشکلات مشتریان خبر داد و گفت: این سامانه جهت پاسخگویی به مشکلات مشتریان نسبت به خدمات غیر حضوری است.
وی با اشاره به ساخت بیمارستان میلاد به عنوان جایگزین برای بیمارستان شریعتی از انجام اقدامات لازم در این زمینه خبر داد و اظهار داشت:با توجه به قدمت و مشکلات موجود در بیمارستان شریعتی، سازمان تأمین اجتماعی از سال ۹۳ اقدامات لازم برای ایجاد بیمارستان تخصصی میلاد را انجام داده است که این اقدام خدمات درمانی تأمین اجتماعی در استان را تسریع می‌کند.
مدیر کل تامین اجتماعی اصفهان از بیمه دانشجویی و بیمه فراگیر خانواده یاد کرد و گفت: برای جوانانی که اکنون مشغول به کار نبوده و خواستار ایجاد سوابق بیمه‌ای هستند، این امکان در قالب این دو طرح فراهم شده است، با اجرای این طرح افراد تحت پوشش والدین خود خواهد ماند، تعهدات این بیمه ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است که افراد می‌توانند به دلخواه خود بهره‌مند شوند. زنان خانه‌دار نیز می‌توانند با استفاده از این طرح برای خود سابقه بیمه ایجاد کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با بیمه تامین اجتماعی از جهت مبالغ تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند.
حاجی کاظمی با اشاره به اینکه بازنشستگی پیش از موعد هزینه های سنگینی دارد بیان کرد: اکنون بیش از ۵۰ درصد افراد پیش از موعد بازنشسته می‌شوند، سازمان تأمین اجتماعی بزرگترین وام‌گیرنده از بانک رفاه است و در مقابل ۴۰ هزار میلیارد دیون از کارفرماها و ۴۵۰ هزار میلیارد مطالبه از دولت دارد که هنوز دریافت نکرده است.
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی اصفهان حداکثر سن بیمه‌های اختیاری و آزاد تأمین اجتماعی را ۵۰ سال بیان کرد و تصریح کرد: در طرح‌های بیمه دانشجویی و خانواده سن بازنشستگی خانم‌ها ۵۵ و آقایان ۶۰ سال است. با ۲۰ سال سابقه بیمه، افراد با حقوق کامل بازنشسته می‌شوند. در صورت دارا بودن سابقه ۳۰ ساله زنان با ۴۵ سال مردان با ۵۵ سال سن نیز می‌توانند بازنشسته شوند.
وی در ادامه به استفاده اتباع خارجی از مزایای بیمه تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مشکل فعلی این است که اتباع غیرمجاز از خدمات تامین اجتماعی استفاده می کنند.
اما‌ اتباع بیگانه اگر کارت اقامت و کارت اشتغال داشته باشند، همچون اتباع ایرانی می‌توانند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند ودر استان اصفهان کمتر از ۱۲ هزار نفر از اتباع برای دریافت خدمات بیمه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند.
همچنین در ادامه این نشست محمد رجالی مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی تأمین سلامت را از جمله اهداف خود قرار داده است اظهار داشت: هدف از گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی یادآوری این رسالت بزرگ است به نحوی که کیفیت این اهداف هر روز بهتر از گذشته شود.
وی این سازمان را اولین خریدار و دومین ارائه‌کننده خدمات درمانی بیان و اذعان داشت:  در استان اصفهان سه بیمارستان بزرگ با ۷۵۰ تخت، ۲۸ درمانگاه عمومی و تخصصی و یک درمانگاه تخصصی دندانپزشکی توسط سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شده و فعال است.
رجالی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ در بیمارستان‌ها و مراکز تأمین اجتماعی استان ۶۶ هزار مورد بستری، ۴۰ هزار عمل جراحی، ۴۳ میلیون ویزیت سرپایی و ۳۵۰۰ شاغل داشته‌ایم،اظهار داشت: در دوماهه ۱۴۰۱، در حوزه درمان سرپایی ۷۳۹ هزار ویزیت انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است. همچنین در این زمان حدود ۶۷۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی انجام شده که ۵۵ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته داشته است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: چهار میلیون و ۴۰۰ ویزیت در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان انجام شده است. بیمارستان شریعتی ۳۱ هزار و ۸۰۰ بستری داشته و در رتبه اول بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کشوری در این بخش قرار دارد، این بیمارستان رتبه اول تعداد جراحی در کشور را نیز داراست.
رجالی از ۲۵ میلیون ویزیت سرپایی خرید خدمت انجام و ۲۸۵ هزار صورت حساب بستری توسط این سازمان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اذعان کرد: در سال گذشته در بخش درمان در مجموع ۳۱ هزار میلیارد تومان هزینه شده که نسبت به سال پیش از آن ۴۲ درصد افزایش یافته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان از افتتاح درمانگاه تأمین اجتماعی دولت‌آباد با ۷۰ میلیارد تومان هزینه در هفته اخیر یاد کرد و افزود: بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه عمر مفید بیمارستان شریعتی به پایان رسیده است ودرحال ارزیابی بخش غربی بیمارستان شریعتی هستیم که وضعیت مناسبی ندارد و بیمارستان میلاد نیز میتواند جایگزین مناسبی برای این بیمارستان باشد.
وی از تحت پوشش بودن بیش از ۱۰۰۰ دارو در تامین اجتماعی یاد کرد و گفت؛ ۷۰درصد هزینه این داروها توسط تامین اجتماعی پرداخت می شود.
وی در پایان اظهار داشت:براساس آخرین ارزیابی انجام شده، مراجعان ۷۶ درصد رضایت داشته و بیشترین میزان نارضایتی‌ها در حوزه ویزیت متخصصان بوده است.
خبرنگار: الهام خانی