مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: نماز جمعه مهم ترین پایگاه مذهبی و سیاسی و مصداق همدلی در کشور است .به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بهرام مسلمی مهنی به مناسبت سالروز اقامه اولین‌ نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: نماز جمعه مهم ترین پایگاه مذهبی و سیاسی و مصداق همدلی در کشور است

.به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بهرام مسلمی مهنی به مناسبت سالروز اقامه اولین‌ نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه نماز جمعه باید جایی برای تعامل عمومی و هفتگی با مردم باشد، اظهار داشت: نهاد نماز جمعه ایجاد شده تا بتواند به شکوفایی عقلانیت مردم کمک کند و موانع را تبیین نماید.

وی با بیان اینکه نماز جمعه به عنوان مهمترین پایگاه مذهبی و سیاسی، تصریح کرد: همچنین این فریضه الهی ثمره انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمه الله علیهاست که نقش به سزایی در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در سطح جامعه داشته است.

مسلمی مهنی با بیان اینکه نماز جمعه  یک اجتماع هفتگی برای اجتماع مسلمانان و نمونه کوچکی از حج است، گفت: نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی جانی دوباره گرفته است و هر هفته با شکوه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه دارای‌ شور، اندیشه، عقلانیت و معنویت است،  بیان کرد: همه این محاسن در پرتو برگزاری یک نماز است که به برکت نظام اسلامی معنا و مفهوم دیگری پیدا کرده است.

مسلمی مهنی با بیان اینکه شأن نماز جمعه حاکمیتی و سیاسی است، بیان کرد: فریضه نماز جمعه، مهمترین مصداق همدلی در کشور محسوب می شود و پشتوانه و تکیه گاهی مستحکم برای نظام و انقلاب به شمار می رود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: بدون تردید یکی از مهمترین دستاوردها و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اقامه پرشکوه نماز جمعه است.