امتیاز طرح نهضت ملی قابلیت خرید و فروش ندارد/ تا زمان تحویل واحد به متقاضی، هرگونه خرید و فروش باطل و غیر قانونی است مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از افزایش معاملات غیرقانونی طرح نهضت ملی مسکن در استان خبرداد و گفت: امتیاز طرح نهضت ملی مسکن قابلیت خرید و فروش ندارد و تا […]

امتیاز طرح نهضت ملی قابلیت خرید و فروش ندارد/ تا زمان تحویل واحد به متقاضی، هرگونه خرید و فروش باطل و غیر قانونی است

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از افزایش معاملات غیرقانونی طرح نهضت ملی مسکن در استان خبرداد و گفت: امتیاز طرح نهضت ملی مسکن قابلیت خرید و فروش ندارد و تا زمان تحویل واحد به متقاضی، هر گونه خرید و فروش باطل و غیر قانونی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمد صادقی اظهار کرد: هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن غیر قانونی بوده و تمام عواقب حقوقی و قضایی ناشی از آن متوجه فروشنده و خریدار است.
وی افزود: علی رغم اطلاع رسانی ها و هشدارها، براساس پایش و رصد میدانی شاهد افزایش خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن در استان هستیم.

صادقی گفت: متقاضی صرف پرداخت آورده اولیه وارد گردونه و چرخه طرح مسکن نهضت ملی می شود و این به معنای مالکیت بر واحد نیست.
وی توضیح داد: در هر نوع خرید و فروش واحدهای مسکونی، ثمن معامله یعنی جزییات واحد مسکونی از جمله خیابان، کوچه، بلوک، طبقه، شماره واحد، متراژ و… باید مشخص باشد.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم امتیاز طرح نهضت ملی مسکن قابلیت خرید و فروش ندارد و تا زمان تحویل واحد به متقاضی، هر گونه خرید و فروش باطل و غیر قانونی خواهد بود.
صادقی در پایان خاطر نشان کرد: البته این نوع خرید و فروش در گذشته و در طرح مسکن مهر نیز توسط طرفین انجام می شده است که با گذشت بیش از یک دهه از شروع آن طرح، موارد شکایات حقوقی کماکان ادامه دارد و در اغلب موارد حقوق خریدار و یا فروشنده تضییع شده است