معاون نخست‌وزیر روسیه بر تداوم رایزنی‌ها با ایران برای ایجاد مکانیسم‌های سواپ نفت‌وگاز بین دو کشور تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از اسپوتنیک، آلکساندر نوواک روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: مسکو و تهران به گفت‌وگوها در زمینه سواپ نفت و گاز ادامه می دهند. وی تصریح کرد: […]

معاون نخست‌وزیر روسیه بر تداوم رایزنی‌ها با ایران برای ایجاد مکانیسم‌های سواپ نفت‌وگاز بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از اسپوتنیک، آلکساندر نوواک روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: مسکو و تهران به گفت‌وگوها در زمینه سواپ نفت و گاز ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: ما با ایرانی ها در حال کار بر روی ایجاد راه ها و مکانیسم های مجزایی در حوزه سواپ نفت و گاز هستیم.

اسپوتنیک، اظهارات امروز نوواک را در راستای تفاهم نامه امضا شده بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت روسی گازپروم در تیرماه اعلام کرد.

احمد اسدزاده معاون وزیر نفت ایران نیز در گفت‌وگو با اسپوتنیک از احتمال امضای توافق‌نامه های مختلف با روسیه در حوزه نفت و گاز در شش ماه آینده خبر داد.

اسپوتنیک از تلاش ایران و روسیه برای ایجاد مکانیسم هایی در جهت سواپ نفت و گاز برای مقابله با تحریم خبر داد و نوشت: صنعت نفت و گاز روسیه از زمان جنگ اوکراین و صنعت نفت و گاز ایران به خاطر برنامه صلح آمیز هسته ای، تحت شدیدترین تحریم های آمریکا و متحدانش هستند.

شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه، تیرماه امسال تفاهم‌نامه‌ای به ارزش حدود ۴۰ میلیارد دلار در زمینه توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، توسعه ۶ میدان نفتی، سوآپ گاز و فرآورده، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و دیگر همکاری‌های علمی و فناورانه امضا کردند.