بازسازی لانه لک لکها در روستای علی آباد در شهرستان دهگلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دهگلان از بازسازی لانه لک لکها در روستای علی آباد مشیر در این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ جمیل حمیدی گفت: با پیگیری مردم روستا و بازدید و پیگیری اداره حفاظت […]

بازسازی لانه لک لکها در روستای علی آباد در شهرستان دهگلان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دهگلان از بازسازی لانه لک لکها در روستای علی آباد مشیر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ جمیل حمیدی گفت: با پیگیری مردم روستا و بازدید و پیگیری اداره حفاظت محیط زیست دهگلان و همکاری نیروهای اداره برق شهرستان لانه لک لک ها که بر اثر گذر زمان و شرایط جوی پوسیده شده بود دوباره بازسازی شد.

وی خاطرنشان کرد:گروه‌های داوطلبانه و مردمی با شروع فصل بهار و زنده شدن دوباره طبیعت هم دست از تلاش و حمایت از محیط زیست برنداشته و با پیگیری فعالیت‌های زیست محیطی و حمایتی در نقاط مختلف شهرستان، بر حفظ و نگهداری از محیط زیست و حیات وحش تأکید دارند.
وی تصریح کرد: این رفتار زیست محیطی مردم شهرستان دهگلان موجب شده لک لک‌ها در کوچه‌های روستاها و بالای تیرهای برق و درختان لانه سازی کرده و اهالی روستا نیز با مهربانی با آنها رفتار می‌کنند. همین امر باعث شده هر سال بر تعداد لک لک‌های مهاجر افزوده شود.