۹۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در مشهد احداث می‌شود مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در تشریح برنامه‌های این شرکت برای تأمین و بهبود آب شرب مشهد، از تکمیل احداث مخازن ذخیره آب به میزان  90 هزار متر مکعب تا ابتدای خرداد ۱۴۰۲ خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، “حسین اسماعیلیان” […]

۹۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در مشهد احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در تشریح برنامه‌های این شرکت برای تأمین و بهبود آب شرب مشهد، از تکمیل احداث مخازن ذخیره آب به میزان  90 هزار متر مکعب تا ابتدای خرداد ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، “حسین اسماعیلیان” در ارتباط با میزان بارندگی‌ها و وضعیت منابع تامین آب مشهد اظهار داشت: در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰، میزان بارش‌ها ۶۷ درصد کاهش داشته و سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ میزان بارندگی نسبت به بلندمدت با ۲۳ درصد کاهش مواجه است.
 وی افزود: این در شرایطی است که در مشهد بخش قابل توجهی از آب شرب توسط منابع سطحی تامین می‌شود و کاهش بارندگی‌ها تاثیر زیادی در آورد سدها دارد.
به گفته اسماعیلیان، با استفاده از ذخایر سدهای مشهد طی دو سال گذشته،  حجم این ذخایر آبی به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است که امیدواریم با بارندگی‌های مناسب در سال جاری شاهد افزایش حجم سدها باشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در ادامه گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی، علیرغم اقدامات انجام شده در حوزه تامین آب، میزان تولید در ۸ ماهه اول سالجاری نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به برنامه‌های تامین آب تا ابتدای خرداد سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: پروژه نبی اکرم (ص) با اجرای خطوط جمع‌آوری چاه‌های داخل شهر در پهنه‌های L و S،  حفر و تجهیز چاه‌ها، تکمیل احداث مخازن ذخیره به میزان  90000 متر مکعب و خطوط مربوطه، اتصال ۳۰ حلقه چاه‌ سایر دستگاه‌ها، بهسازی و مهندسی مجدد ۳۰ حلقه چاه، ذخیره آب حاصل از مدیریت فشار در ۱۶ زیر پهنه فشاری و نیز ارتقای کیفی سد کارده از اهم اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین آب مشهد است.
وی با اشاره به اجرای ۸۲ درصد از شبکه فاضلاب شهر مشهد، اضافه کرد: هم‌اکنون شهر مشهد با ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، امکان تصفیه ۲۶۳ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز را دارد