شهرستان‌های استان اصفهان آماده میزبانی از مسافران نوروزی سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اظهار کرد: در ستاد خدمات سفر استان در چهار محور شمال، شرق، غرب و جنوب برای میزبانی از مسافران نوروزی برنامه‌ریزی شده و کلیه شهرستان‌ها آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ حمیدرضا […]

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اظهار کرد: در ستاد خدمات سفر استان در چهار محور شمال، شرق، غرب و جنوب برای میزبانی از مسافران نوروزی برنامه‌ریزی شده و کلیه شهرستان‌ها آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ حمیدرضا محققیان صبح امروز در آیین آغاز به کار ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در قرآن در خصوص سفر و گردشگری بیش از ۱۴ آیه داریم که به سیر و گردش در زمین توصیه شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: افطار و عید نوروز دو مناسبتی است که ثبت جهانی شده‌اند و تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت را به فال نیک می‌گیریم.

وی با بیان اینکه موضوع افطار و نوروز در خارج از کشور بررسی شده است، عنوان کرد: دیگران در خارج از کشور اهمیت این دو موضوع را مشخص و به ثبت جهانی رساندند.

محققیان تصریح کرد: ثبت جهانی آثار تاریخی ما مانند کاخ چهل‌ستون، میدان امام (ره)، نوروز و افطار نشان‌دهنده هویت، تاریخ و فرهنگ غنی ماست که باید قدردان این ظرفیت‌ها باشیم.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اظهار کرد: در ستاد خدمات سفر استان اصفهان در چهار محور شمال، شرق، غرب و جنوب برای میزبانی از مسافران نوروزی برنامه‌ریزی شده است و کلیه شهرستان‌ها درگیر ستاد خدمات سفر و آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان که شهری شناخته شده برای همه گردشگران خارجی و داخلی است، مسئولیت این کار به‌عنوان ستاد متناظر بر عهده شهرداری است.

محققیان در پایان اذعان داشت: بعد از نوروز و اعمال نظرسنجی در خصوص نظافت، ساماندهی و خدماتی که به مسافران و میهمانان ارائه می‌شود، رتبه خیلی خوبی را به اصفهان می‌دهند و این مرهون زحمات مسئولین در شهرداری و دیگر ارگان‌ها است.