مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به جمعیت دام سبک و سنگین و احتساب سرانه مصرف در کشور، نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، افشین صدردادرس گفت: قیمت کنونی هرکیلو دام زنده ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است که متاسفانه نرخ کنونی گوشت ارتباطی به دام زنده ندارد. او […]

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به جمعیت دام سبک و سنگین و احتساب سرانه مصرف در کشور، نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، افشین صدردادرس گفت: قیمت کنونی هرکیلو دام زنده ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است که متاسفانه نرخ کنونی گوشت ارتباطی به دام زنده ندارد.

او با بیان اینکه قیمت گوشت و دام زنده تناسبی با یکدیگر ندارد، گفت: در فروردین و اردیبهشت شرایط خوبی در بحث دام داشتیم که به رغم هشدارهای مکرر، مسئولان توجهی نکردند که همین امر منجر به کاهش جمعیت دام شد.

صدردادرس ادامه داد: واردات گوشت راهکار مقطعی و کوتاه مدت تنظیم بازار است و برای پایداری تولید اقداماتی در راستای تقویت زیرساخت ها و تامین به موقع نهاده انجام دهند تا پایداری تولید به خطر نیفتد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با بیان اینکه نیازی به واردات گوشت نداریم، گفت: براساس مرکز آمار در خرداد ماه جمعیت دام سبک ۶۸ میلیون راس اعلام شد که با کشتار ۴۰ درصد این‌جمعیت دامی، کمبودی در عرضه گوشت نداریم