خرید تضمینی بیش از ۶۰۹ هزار تن گندم در کردستان رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۶۰۹ هزار و ۷۹۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خریداری شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیمان اسکندری با بیان این که ارزش ریالی گندم خریداری […]

خرید تضمینی بیش از ۶۰۹ هزار تن گندم در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۶۰۹ هزار و ۷۹۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خریداری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیمان اسکندری با بیان این که ارزش ریالی گندم خریداری شده بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، اظهار داشت: تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان معادل ۶۰ درصد کل بهای خریداری گندم پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که بیش از ۲۲۸ هزار و ۴۲۵ تن بود، حدود ۱۱۸ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به این که آهنگ خرید روزانه گندم در استان به ۳۸ هزار و ۷۲۱ تن رسیده اضافه کرد: چک لیست ۶۰۷ هزار و ۶۶۱ تن گندم به بانک کشاورزی ارسال شده است.

اسکندری افزود: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان‌های سقز با ۱۳۱ هزار و ۹۳۵، شهرستان بیجار با ۱۳۰ هزار و ۳۳۳ تن، دهگلان با ۹۴ هزار و ۹۵۱ تن، قروه با ۸۳ هزار و ۴۶۴ تن و دیواندره ۸۰ هزار و ۲۲۱ تن بوده است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان