دیپلم رشته فوتبال در مقطع متوسطه دوم آموزش و پرورش استان اصفهان، برای چهار دانش آموز پسر و یک دانش آموز دختر صادر شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، جعفر جعفری رئیس کمیته امور شهرستان‌های هیات فوتبال اصفهان اظهار کرد: پس از تفاهم نامه ای که بین وزارت آموزش و پرورش و اتحادیه […]

دیپلم رشته فوتبال در مقطع متوسطه دوم آموزش و پرورش

استان اصفهان، برای چهار دانش آموز پسر و یک دانش آموز دختر صادر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، جعفر جعفری رئیس کمیته امور شهرستان‌های هیات فوتبال اصفهان اظهار کرد: پس از تفاهم نامه ای که بین وزارت آموزش و پرورش و اتحادیه باشگاه های فوتبال ایران منعقد شد، طرح ایجاد رشته تحصیلی مهارتی فوتبال در شاخه کاردانش مقطع متوسطه دوم از ۲ سال گذشته با ثبت نام ۲۴ دانش آموز در اصفهان به صورت محدود و آزمایشی آغاز شد.

رئیس کمیته امور شهرستان‌های هیات فوتبال اصفهان با بیان اینکه نخستین دیپلم رشته فوتبال در مقطع متوسطه دوم آموزش و پرورش استان اصفهان، برای چهار دانش آموز پسر و یک دانش آموز دختر صادر شد، افزود: نخستین گروه از این دانش آموزان پس از گذراندن دروس عمومی و مهارتی به‌تازگی موفق به اخذ دیپلم فوتبال شدند و بقیه نیز دی ماه امسال دوره تحصیل خود در این رشته را به پایان می رسانند.

وی نیز گفت: ایده ایجاد رشته تخصصی فوتبال پس از اضافه شدن رشته تربیت بدنی در هنرستان های آموزش و پرورش آغاز شد و سپس با تعریف و تدوین سرفصل ها در بازه ۲ ساله به سرانجام رسیده است.

جعفری تصریح کرد: اکنون رشته تحصیلی فوتبال زیر شاخه کاردانش با اعطای دیپلم مورد تایید آموزش و پرورش شامل دروس عمومی و مهارتی از جمله دروازه بانی، داوری و مربیگری در اصفهان دائر است.

وی با بیان اینکه راه اندازی نخستین هنرستان فوتبال اصفهان در سال تحصیلی آتی با جدیت در حال پیگیری است، گفت: در دانشگاه علمی کاربردی نیز رشته تربیت مربی فوتبال و فوتسال در مقطع کاردانی تعریف شده که امکان ادامه تحصیل بعد از اتمام دوره هنرستان را ایجاد کرده است.

جعفری اعلام کرد: دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در رشته فوتبال ابتدا به هیات فوتبال استان مراجعه کنند.

گفتنی است، با تلاش هیات فوتبال استان اصفهان پس از اخذ مجوزهای لازم از اداره کل آموزش و پرورش استان، امکان ادامه تحصیل دانش آموزان مقطع دوم متوسطه در رشته فوتبال فراهم شده است.

اکنون پس از آسیب شناسی تحصیلی و شغلی بازیکنان از سوی اتحادیه باشگاه های فوتبال، رشته تحصیلی دستیار طراح تمرین فوتبال در شاخه کاردانش در مقطع دوم متوسطه مصوب و به عنوان یکی از رشته های تحصیلی وزارت آموزش و پرورش شناخته شده است.

همچنین فارغ التحصیلان می توانند در رشته های مرتبط با فوتبال در دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند.

باشگاه های فوتبال در سراسر کشور، آکادمی های فوتبال، هیئت های فوتبال استان ها و دیگر نهادهای مرتبط با ورزش فوتبال می توانند برای هدایت تحصیلی بازیکنان دارای شرایط جا مانده از تحصیل نیز از این طرح استفاده نمایند.

اکنون حدود یک میلیون دانش‌آموز در پنج هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند. امسال سرانه ورزشی دانش‌آموزان در استان اصفهان به بیش از ۶۲ سانتی‌متر رسیده که نسبت به ۱۰ سال‌ گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.