حملات سایبری گسترده سایت‌های مهم رژیم اسرائیل را مختل کرد و بانک‌ها، شرکت‌ها و سامانه ویژه آژیر خطر در سرزمین‌های اشغالی را تحت تاثیر قرار داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، پایگاه اطلاع‌رسانی عربی ۲۱ امروز (شنبه) به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیوینستی اعلام کرد که وب سایت شرکت برق این رژیم به […]

حملات سایبری گسترده سایت‌های مهم رژیم اسرائیل را مختل کرد و بانک‌ها، شرکت‌ها و سامانه ویژه آژیر خطر در سرزمین‌های اشغالی را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، پایگاه اطلاع‌رسانی عربی ۲۱ امروز (شنبه) به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیوینستی اعلام کرد که وب سایت شرکت برق این رژیم به دلیل حملات مداوم سایبری از صبح روز جمعه از دسترس خارج شده است.
همچنین سایت «پُست» رژیم اسرائیل و چندین سایت متعلق به بانک‌ها از جمله «یئومی»، «دیسکونت»، «میزراحی- طفاحوت»، «مرکنتیل»، «بیروشلایم» (قدس)، «مساد»، «اوتسار هحیال» و «هبینلیئومی» از کار افتادند.

بنا به اعلام رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از جمله وب سایت‌هایی که از کار افتاده است، سایتی مربوط به صنعت خودرو بوده است.

به نوشته عربی ۲۱، گروهی که خود را «أنونیموس سودان» نامید، مسئولیت هک کردن وب‌سایت‌های رژیم اسرائیل در روز جمعه را بر عهده گرفت.

این حملات سایبری همزمان با «روز جهانی قدس» رخ داد که با ابتکار جمهوری اسلامی ایران هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گرامی داشته می‌شود.

این حملات موفقیت‌آمیز به رغم هشدار شرکت «چک پوینت» متخصص در پیشگیری از این گونه حملات که گفته بود احتمال حمله سایبری به وب سایت‌های رژیم اسرائیل در روز جهانی قدس وجود دارد و سامانه‌های خود را برای حفاظت از وب سایت‌های اسرائیلی فعال کرده بود، انجام شد.

وی خاطرنشان کرد که این حملات منجر به هک کردن سایت‌ها نشده است بلکه تنها منجر به پائین کشیدن آن‌ها شده است.

هفته گذشته نیز حملات سایبری، شبکه کامپیوتری شرکت پُست رژیم اسرائیل را هدف قرار داد و در نتیجه آن ارائه خدمات پستی مختل شد. همچنین یک حمله سایبری آبیاری مزارع در مناطق وسیعی که توسط رژیم اسرائیل اشغال شده بود را مختل کرد.