تقویم آموزشی دانشگاه خلیج فارس متناسب با شرایط اقلیمی استان بوشهر از ابتدای هفته و به صورت حضوری آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی داشگاه خلیج فارس در خصوص شروع سال تحصیلی از ۱۹ شهریور گفت: استان‌های گرم و جنوبی […]

تقویم آموزشی دانشگاه خلیج فارس متناسب با شرایط اقلیمی استان بوشهر از ابتدای هفته و به صورت حضوری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی داشگاه خلیج فارس در خصوص شروع سال تحصیلی از ۱۹ شهریور گفت: استان‌های گرم و جنوبی کشور نیمسال اول را از نیمه دوم شهریور شروع می‌کنند. ما هم طبق تقویم آموزشی و هماهنگی با شرکت توزیع نیروی برق استان و دیگر مسئولان به دلیل کاهش مصرف برق و آب در پایان سال تحصیلی که به تیر و مرداد منتهی و با برگزاری آزمون سراسری همزمان می‌شود، تصمیم گرفتیم سال تحصیلی را زود‌تر شروع کنیم، تا پایان سال تحصیلی کمترین نزدیکی را با ماه‌های گرم سال داشته باشد.

دکتر محمود افشاری افزود: با اعلام نتایج آزمون سراسری در هفته پایانی شهریور، حدود هزار و ۳۰۰ دانشجوی نوورود از اول مهر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

سرپرست دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز گفت: تاکنون امکانات خوابگاهی برای همه دانشجویانی که مراجعه کرده‌اند تامین شده و برای ۶۰۰ دانشجوی ورودی دوره کارشناسی نیز پیش بینی شده است تا هیچگونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

محمد مدرسی ادامه داد: حدود نیمی از دانشجویان این دانشگاه غیر بومی و نیازمند استفاده از خوابگاه هستند که تاکنون سه هزار نفر اسکان یافته اند و به ازای نیمی از جمعیت ورودی مقطع کارشناسی نیز امکانات خوابگاهی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۸ هزار نفر در دانشگاه خلج فارس تحصیل می‌کنند، افزود: امسال ۴۷ نفر در ۱۳ رشته دوره دکتری و ۳۷۰ نفر در ۶۲ رشته کارشناسی ارشد پذیرش شده‌اند و هزار و ۳۰۰ نفر نیز در ۳۱ رشته دوره کارشناسی پذیرفته می‌شوند که بر اساس اعلام سازمان سنجش از یک هفته تا ۱۰ روز آینده تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

سرپرست دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: با وجود همه مشکلات مالی اما، آماده برگزاری یک نیمسال کامل حضوری در این دانشگاه هستیم.