وزیر خارجه هند، کشورهای غربی را به دلیل عدم ارسال تسلیحات به این کشور به باد انتقاد گرفت و افزود که آن‌ها به جای این اقدام، “دیکتاتوری نظامی” را ترجیح می‌دهند؛ عبارتی که اشاره آشکاری به پاکستان داشت. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقلاز خبرگزاری ایسنا،پس از آنکه سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند […]

وزیر خارجه هند، کشورهای غربی را به دلیل عدم ارسال تسلیحات به این کشور به باد انتقاد گرفت و افزود که آن‌ها به جای این اقدام، “دیکتاتوری نظامی” را ترجیح می‌دهند؛ عبارتی که اشاره آشکاری به پاکستان داشت.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقلاز خبرگزاری ایسنا،پس از آنکه سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند دیداری دوجانبه با پنی وونگ، همتای استرالیایی‌اش در پارلمان استرالیا برگزار کرد، روز دوشنبه طی یک کنفرانس خبری از “روابط دفاعی دیرینه” دهلی‌نو با مسکو حمایت کرد.

هنگامی که از جایشانکار پرسیده شد آیا هند درخصوص روابطش با روسیه و اتکایش به واردات تسلیحات پس از جنگ در اوکراین تجدید نظر می‌کند یا خیر، پاسخ داد: «همانطور که می‌دانید، ما در ذخایرمان تسلیحات روسی و ساخت شوروی داریم. این ذخایر به دلایل مختلفی رشد کرد؛ البته نه فقط به خاطر منافعش، بلکه به خاطر اینکه طی چندین دهه کشورهای غربی تسلیحاتی را به هند ارسال نکردند و در واقع آن‌ها “دیکتاتوری نظامی” کنار ما را به عنوان شریک ترجیح دادند.»

این دیپلمات هندی در ادامه خاطرنشان کرد که روسیه به دلیل داشتن سامانه‌های دفاعی که از نظر کیفی نسبت به دیگران در جهان باارزش هستند، یکی از بزرگترین تامین‌کننده‌های دفاعی هند محسوب می‌شود.