مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت:از ابتدای امسال تا کنون به ۳۰۰ پرونده تخلفات مشاورین املاک در استان رسیدگی شده و متخلفان ۳۸ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،غلامرضا سالاری  گفت: طی ماه‌های اخیر شکایات مردم از مشاورین املاک افزایش داشته، بدین منظور […]

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت:از ابتدای امسال تا کنون به ۳۰۰ پرونده تخلفات مشاورین املاک در استان رسیدگی شده و متخلفان ۳۸ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،غلامرضا سالاری  گفت: طی ماه‌های اخیر شکایات مردم از مشاورین املاک افزایش داشته، بدین منظور گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان موظف به بازدید‌های سرزده و مستمر به این واحد‌های صنفی شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس افزود: از ابتدای امسال تا کنون به ۳۰۰ پرونده تخلفات مشاورین املاک در سطح استان رسیدگی شده که این تعداد پرونده منجر به ۳۸ میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفان شده است.

سالاری با بیان اینکه شکایت‌ها از مشاورین املاک عمدتا در خصوص اضافه دریافت حق کمیسیون است اظهار داشت: پروند‌هایی که با موضوع اضافه دریافتی کمیسیون تشکیل می‌شود در صورت احراز تخلف، علاوه بر استرداد حق شاکی، مجازات جریمه نقدی تا ده برابر مبلغ اضافه دریافتی را در پی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: مشاورین املاک ملزم به نصب نرخنامه حق الزحمه در محل کسب و در دیدرس مشتریان هستند چرا که بعضا مشاهده شده با سواستفاده از عدم اطلاع مشتریان، مبالغ هنگفتی بابت حق کمیسیون دریافت شده که البته این موضوع گرانفروشی بوده و بر اساس مصوبه سران قوا مبنی بر تشدید جرایم تعزیرات حکومتی، مجازات‌های سنگینی برای متخلفین اعمال می‌شود.
سالاری جریمه عدم نصب نرخ نامه را ۱۳ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: شهروندان عزیز در صورت پرداخت مبلغ مازاد بر تعرفه قانونی به مشاورین املاک، می‌توانند از طریق سامانه‌های ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و یا مراجعه به اتحادیه مشاورین املاک شکایات خود را پیگیری کنند تا نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی شود.