مسئول سازمان بسیج عشایر فارس گفت: بیش از ۳۰۰ برنامه عمومی و شاخص توسط بسیجیان عشایر در هفته بسیج برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، تسنیم از شیراز، سرهنگ پاسدار سید محمد شکوهی صبح امروز در نشست خبری هفته بسیج، بسیج را یکی از برکات خداوند به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و […]

مسئول سازمان بسیج عشایر فارس گفت: بیش از ۳۰۰ برنامه عمومی و شاخص توسط بسیجیان عشایر در هفته بسیج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، تسنیم از شیراز، سرهنگ پاسدار سید محمد شکوهی صبح امروز در نشست خبری هفته بسیج، بسیج را یکی از برکات خداوند به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: در کنار از یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمان تشکیل بسیج توسط امام راحل صادر شد.

وی با یادآوری اینکه بیش از یکصد هزار بسیجی عشایر در استان فارس داریم، گفت: امام معتقد بودند که برای حفاظت از این انقلاب باید یک نیرویی از دل مردم و برای مردم شکل بگیرد که در همه عرصه‌ها و بحران‌ها پشتیبان انقلاب و کمک‌یار مردم باشد.

سرهنگ شکوهی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، بسیج باحضور خود در مناطق عملیاتی و جنگی امنیت را ایجاد کرد و در مقابل دشمن بعثی تا دندان مسلح ایستادگی کرد.

فرمانده سپاه عشایر فارس ادامه داد: بعد از دفاع مقدس، بسیج در عرصه‌های فرهنگی، سازندگی، علمی و همه عرصه‌ها وارد شده و خوش درخشیده است و شکوفه‌های این درخت در همه عرصه‌ها مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج عشایر هم همگام با بسیجیان در سراسر کشور از ابتدا شکل گرفت و در دوران دفاع مقدس گردان‌ها و تیپ‌های عشایری، گردان‌های خط شکن بودند، چون عشایر، خصلت شجاعت، پایمردی و پای کار بودن را دارند، تصریح کرد: امروز بسیج در مناطق عشایری، مناطقی که حتی پاسگاه انتظامی وجود ندارد، حضور دارد، همه چادر‌های عشایری، یک کارگاه اقتصادی، پایگاه مقاومت و پاسگاه انتظامی است و امنیت را ایجاد می‌کنند. 

فرمانده سپاه عشایر فارس ادامه داد: بسیج عشایری امسال با بیش از ۳۰۰برنامه به پیشواز هفته بسیج رفته است که برگزاری بیش از ۲۰ یادواره شهدای عشایری، برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۲با بیش از ۴۰ گروه جهادی در عرصه بهداشتی، آموزشی، کشاورزی و دامپروری، اشتغالزایی، عمرانی، ساخت منازل محروم، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۴۹ درصد از عشایر کشور در استان فارس حضور دارند، ادامه داد: واکسیناسیون رایگان دام‌های عشایر و ویزیت رایگان عشایر، نشست‌های بصیرتی، تجدید میثاق با شهدا و غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا، حضور در نمازجمعه با لباس عشایر و برگزاری میقات صالحین، و دیدار با نمایندگان، ولی فقیه و امام جمعه‌های شهرستانها، از جمله دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته بسیج سپاه عشایر است.

وی با یادآوری اینکه شهید شاخص عشایر کشور شهید فرصت، از شهدای عشایر فارس است، با یادآوری اینکه یادواره این شهید در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، از برگزاری میز خدمت، تحلیل و دیدار با خانواده‌های معظم شهدای عشایر در هفته بسیج خبر داد.

سرهنگ شکوهی با اشاره به اینکه به دلیل خشکسالی، سال جاری، سالی بحرانی برای عشایر است، از مسئولین خواست که در بحث نهاده‌های دامی، آب، و دیگر مسائل مرتبط با عشایر رسیدگی کنند که اگر این مشکلات حل نشود، به زودی شاهد حاشیه‌نشینی عشایر در اطراف شهر‌ها خواهیم بود که معضلات دیگری را برای جامعه به همراه خواهد داشت.