بسم الله الرحمن الرحیم با سلام محضر محترم علما و ائمه جمعه و جماعات استان اصفهان دامت برکاتهم با توجه به بر کناری جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای سید صادق ابطحی از مسئولیت اجرایی مرکز امور مساجد اصفهان و مطالبی که از طرف ایشان مطرح شده است، بیان چند نکته در راستای تنویر افکار، […]

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام محضر محترم علما و ائمه جمعه و جماعات استان اصفهان دامت برکاتهم

با توجه به بر کناری جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای سید صادق ابطحی از مسئولیت اجرایی مرکز امور مساجد اصفهان و مطالبی که از طرف ایشان مطرح شده است، بیان چند نکته در راستای تنویر افکار، ضروری به نظر می رسد.

نکته اول: از دلائل بر کناری ایشان بعد از حدود یک سال که از طرف آیت الله طباطبایی نژاد دام عزه عهده دار مسئولیت امور اجرایی شدند، این بوده است که بر اساس قانون و عرف، مسئول امور اجرایی باید هماهنگی لازم را جهت هزینه ها و عزل و نصب ها، با مدیریت مرکز داشته باشد و هزینه های انجام شده با تأیید مدیریت صورت پذیرد. در حالیکه علی رغم تذکرات مکرری که از افراد مختلف به ایشان داده شده بود از این کار استنکاف کرده و حاضر به انجام این مهم نبوده اند.

نکته دوم : با توجه به تغییر رویکرد مجلس و دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰، عنایت بیشتری در امور مختلف فرهنگی از جمله ستاد احیاء و همچنین امور مساجد در سراسر کشور شده است. لذا در خواست این بود که بودجه امور مساجد استان اصفهان از حسابی مشترک با امضاء مدیر امور مساجد و مسئول اجرایی برداشت شود که این امر نیز با مقاومت ایشان هیچ گاه محقق نشد. بنابر این ادعای ایشان مبنی بر خواسته ی مدیر مرکز جهت واریز مبلغ به حساب شخصی ایشان، خلاف واقع می باشد.

نکته سوم : علی رغم اینکه گاهی دوستانی به حضرت آیت الله طباطبایی نژاد پیشنهاد می کردند که مانند بعضی از ائمه جمعه استان های دیگر شهریه ای به طلاب پرداخت کنند، لکن معظم له بر این باور هستند که شهریه باید از طریق مراجع عظام حفظهم الله باشد و لذا وجوهات دریافتی به دفاتر مراجع پرداخت می شود. البته با اجازه ای که ایشان در مقداری از وجوهات دارند به عناوین مختلف به طلاب و حوزه علمیه اصفهان مساعدت می نمایند که مدارک پرداخت ها، به صورت شفاف در مرکز مدیریت حوزه علمیه موجود است، لذا ادعای مطرح شده در خصوص عدم پرداخت ریالی به طلاب، خلاف واقع است.

نکته چهارم : در زمان مدیریت ایشان بر حوزه های علمیه اصفهان، تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی مظاهری (دامت برکاته) ۱۳ حوزه علمیه احداث و موارد متعددی تعمیر شد، و پس از تکمیل پروژه های احداثی، معظم له بر آن شدند تا در شهر مقدس قم که طلاب شهرستانها با کمبود حجره مواجه هستند، مدرسه ای به نام یکی از مفاخر اصفهان، شهید مدرس بنا شود. شایان ذکر است که بسیاری از هزینه های آن توسط خیرین و غیر از وجوهات بوده است. البته یکی از مصارف وجوهات نیز در احداث حوزه های علمیه تعریف می شود و وقف سربازان امام زمان عجل الله فرجه الشریف است و ملک شخصی کسی نیست.

نکته پنجم : روش امام جمعه محترم اصفهان بر این است که تا جایی که امکان داشته باشد عزلی صورت نگیرد و از نیروهای موجود تا حد امکان استفاده شود و این ویژگی در مدیریت ایشان کاملا مشهود است. لکن در بعضی شرائط علی رغم میل باطنی ایشان چاره ای جز این اقدام، باقی نمی ماند تا هماهنگی لازم برای خدمت گزاری بیشتر فراهم شود.
در پایان از تلاش های جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای ابطحی در طول یک سال گذشته قدردانی می گردد.
روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان