مصرف گردو به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اضافه کردن گردو به رژیم غذایی، خطر بروز بیماری‌های قلبی‌وعروقی را کاهش می‌دهد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مرکز کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده که یکی از دلایل اصلی مرگ‌ومیر در ایالات […]

مصرف گردو به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اضافه کردن گردو به رژیم غذایی، خطر بروز بیماری‌های قلبی‌وعروقی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مرکز کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده که یکی از دلایل اصلی مرگ‌ومیر در ایالات متحده آمریکا، بیماری‌های قلبی است، به طوری که سالیانه تقریباً ۷۰۰ هزار نفر به دلیل ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. یکی از عوامل تأثیرگذار بر این بیماری رژیم غذایی است. برای نمونه، رژیم غذایی سرشار از چربی و کلسترول خطر بروز بیماری‌های قلبی‌وعروقی و مرگ‌ومیر ناشی از آن را افزایش می‌دهد.

لازم است افراد به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی‌وعروقی، از رژیم غذایی سالم که حاوی مقدار کمی چربی، نمک و شکر است پیروی کنند. رژیم غذایی سالم شامل میوه، سبزیجات، غلات کامل، ماهی، گوشت کم‌چرب و آجیل می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف گردو به صورت خاص خطر بروز بیماری‌های قلبی‌وعروقی را کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، گردو دارای مقدار زیادی آلفا لینولنیک اسید (ALA) است که جزو خانواده اسیدهای چرب امگا سه در نظر گرفته می‌شود و خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی‌وعروقی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، مواد مفید موجود در گردو به کاهش التهاب، بهبود تعادل کلسترول، کاهش فشار خون و کاهش خطر سندرم متابولیک کمک شایانی می‌کند.