وعده‌ای که محقق شد/آب سد گاران به دل زریوار نشست خبر خوش انتقال آب از سد گاران به دریاچه زریوار موجب شادی دوستداران محیط زیست و حافظان منابع طبیعی و آحاد مردم کردستان شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهندس آریانژاد ضمن ابراز خرسندی از این موضوع گفت: این انتقال آب […]

وعده‌ای که محقق شد/آب سد گاران به دل زریوار نشست

خبر خوش انتقال آب از سد گاران به دریاچه زریوار موجب شادی دوستداران محیط زیست و حافظان منابع طبیعی و آحاد مردم کردستان شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهندس آریانژاد ضمن ابراز خرسندی از این موضوع گفت: این انتقال آب با هدف نجات بخشی این سرمایه خدادادی و بی‌نظیر است.

وی ضمن قدردانی از مجموعه این شرکت و عوامل پیمانکار و مشاور اجرای این طرح، اظهار داشت: پس از گذشت کمتر از یکسال از تأکیدات استاندار کردستان و با تلاش و همّت شبانه روزی این مجموعه، تحویل آب از سد گاران و از محل تخصیص زیست محیطی جهت احیای دریاچه زریوار به  میزان ۲۰۰ لیتر در ثانیه به سوی دریاچه زریوار روانه شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اضافه کرد: سالیانه معادل ۳.۶ میلیون متر مکعب آب سالم و گوارا از سد گاران و با هزینه ۴ میلیارد تومان که بابت تجهیزات، احداث حوضچه‌ها، ۲۱ کیلومتر حفر کانال و ۳۰ کیلومتر خط لوله اصلی هزینه شده، نوید بخش روزهای بهتر برای تالاب زریوار و بیانگر وعده تحقق یافته وزارت نیرو برای حفظ حیات مهمترین دریاچه آب شیرین  ایران وجهان است.