شهرداری شیراز مکلف به تکمیل پروژه ساختمانی ۴۲ واحدی فاضل شیراز متعلق به خانوار‌های دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش بهزیستی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری تسنیم شیراز، نودمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز شامگاه یکشنبه با دو نطق و هفت دستور جلسه برگزار شد که یکی از مهم‌ترین دستور […]

شهرداری شیراز مکلف به تکمیل پروژه ساختمانی ۴۲ واحدی فاضل شیراز متعلق به خانوار‌های دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش بهزیستی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری تسنیم شیراز، نودمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز شامگاه یکشنبه با دو نطق و هفت دستور جلسه برگزار شد که یکی از مهم‌ترین دستور جلسات تصویب لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، درخصوص کمک به تکمیل پروژه ۴۲ واحدی فاضل شیراز متعلق به سازمان بهزیستی استان فارس جهت تأمین مسکن خانوار‌های دارای دو عضو معلول بود که این لایحه با حضور ۱۲ نفر ازاعضای شورا بررسی و به تصویب رسید. 

براساس ماده واحده این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود که حداکثر تا سقف مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال در قالب تأمین مصالح ساختمانی، پرداخت نقدی، خدمات فنی و مهندسی و ماشین آلات عمرانی مورد نیاز در تکمیل این پروژه متعلق به خانوار‌های دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش بهزیستی از محل ردیف‌های در اختیار شهرداری با رعایت ضوابط و مقررات مالی و اداری شهرداری از بودجه شهرداری سال ۱۴۰۱، جهت تامین تکمیل ساختمان‌های مسکونی پروژه موصوف به اداره کل بهزیستی استان فارس و با نظارت معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز بصورت مرحله‌ای مساعدت کند.

گفتنی است تشکیل کارگروه کارشناسان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی- شهرداری شیراز و شورای شهر یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود و شهرداری شیراز مکلف شد تا اقدامات لازم را جهت تشکیل کارگروهی با عنوان کارگروه بررسی مسائل گردشگری و میراثی در کلانشهر شیراز را 

جهت بازدید منظم از اماکن میراثی در سطح شهر و تشکیل جلسات با بازه مشخص در خصوص تصمیم گیری رفع مشکلات اماکن میراثی در دستور کار خود قرار دهد. 

 فعالیت‌های فرهنگی، هنری در شهر سرگردان و متحیر پیش می‌رود 

در ادامه این جلسه سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود از اعلام آمادگی اعضای شورا و مدیران شهرداری در حوزه مدیریت شهری خبر داد و گفت: اعضای شورا و مدیران شهرداری آمادگی کامل دارند با حضور در دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه و مدارس، ضمن ارائه گزارش خدمات شهری و افزایش سطح خدمات، پاسخگوی عملکرد خود در مدیریت شهری باشند.

محمدرضا هاجری همچنین از روند فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و رسانه‌ای در شهر گلایه کرد و افزود: این روند همچون مجمع الجزایری سرگردان و متحیر پیش می‌رود و هر مرکزی، خود را محور، باتکرار و دوباره کاری بر اوقات و بیت المال یا همان منابع انسانی و طبیعی ضربه وارد می‌کند. 

وی عنوان کرد: اسناد بالا دستی همچون سیاست‌های کلی نظام، مهندسی فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مهندسی رسانه شورای عالی فضای مجازی همراه با برنامه چشم انداز ۲۰ ساله و ۶ قانون فصلی موجود است و نیاز به نظریه پردازی و تئوری بازی در این حوزه‌ها نیست. 

هاجری اضافه کرد: مرد میدان می‌خواهد تا با روحیه جهادی و انقلابی، اسناد و دستور العمل‌های بایگانی شده را در صحنه محلات اجرا کنند. 

 راه اندازی مرکز یا میدان‌گاه برای جمع شدن معترضین  

در ادامه این جلسه رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا با اشاره به اینکه افتتاح و کلنگ زنی ۲۹ پروژه عمرانی فرهنگی گردشگری شهرداری شیراز در سال دوم شورا نشان از اراده جدی شورای ششم و شهرداری شیراز برای خدمت رسانی گسترده در ابعاد مختلف در پهنای شهر شیراز دارد، گفت: پروژه عمرانی که در سال‌های نچندان دور مورد بی مهری قرارگرفته و حوزه عمرانی شهرداری شیراز را به خواب بلند مدت فرو برده بود و پروژه‌هایی به اتهام تصویب در دوره‌های قبلی شورا بدون مطالعه متوقف و خسارت‌های میلیاردی را به شهر بابت عدم اجرا و تاخیر به شهروندان شیراز تحمیل کرده است.

علی اکبر سلطانی بیان کرد: اجرای طرح‌های ناقص در گذشته که نه تنها برخی مسائل از جمله ترافیک را سامان نداده است بلکه موجب ایجاد مشکل و هزینه‌های چندبرابری در شهر شیرازشده است و باتوجه به اینکه طرح جامع حمل و نقل شهر شیراز که مطالعات آن از سال ۹۳ آغاز شده و می‌بایست مبنای تصمیم گیری‌های عمرانی و حمل و نقل شهر شیراز باشد بیش از ۸ سال پیگیری نشده و به سرانجام نرسیده است. 

این عضو شورا همچنین به عدم اجرای طرح ضابطه ۷۷۷ اشاره کرد و افزود: حمل و نقل عمومی از سال ۹۷ تا کنون رها شده و به دلیل عدم به سر انجام رسیدن طرح جامع دچار وقفه شده و ساماندهی تاکسی ها، اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها تعیین مدل‌های مختلف حمل و نقل ازجمله خطوط بی آر تی می‌بایست بر اساس کار علمی کارشناسی و فنی صورت پذیرد.

از سوی دیگر دور شدن از شعارزدگی طرح‌های بدون پشتوانه علمی که برخی در دوره‌های قبل مطرح شده بود از جمله طرح تراموای شیراز از دغدغه‌های امروز کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهرشیراز است .