ماکرون منزوی ساختن روسیه را بدترین راه ممکن می‌داند، درخواست سخنگوی اردوغان از غرب برای عدم تخریب پل‌های ارتباطی با مسکو و ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره عدم علاقه مندی روسیه به مذاکره جدی با کی‌یف، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ اوکراین است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،از امروز، دوشنبه، ۵ دسامبر (۱۴ آذر […]

ماکرون منزوی ساختن روسیه را بدترین راه ممکن می‌داند، درخواست سخنگوی اردوغان از غرب برای عدم تخریب پل‌های ارتباطی با مسکو و ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره عدم علاقه مندی روسیه به مذاکره جدی با کی‌یف، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ اوکراین است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،از امروز، دوشنبه، ۵ دسامبر (۱۴ آذر ماه) تحریم نفت صادراتی روسیه از طریق دریا به اتحادیه اروپا و همچنین ممنوعیت حمل و نقل و بیمه نفت روسیه بیش از ۶۰ دلار در هر بشکه در میان کشورهای گروه G7، اتحادیه اروپا و استرالیا به اجرا گذاشته شده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه، ۲ دسامبر، در مورد سقف قیمت نفت روسیه، به توافق رسیدند. در همان روز، کشورهای گروه G7 و استرالیا هم بر سر سقف قیمت ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت صادراتی روسیه به توافق رسیدند. این اقدام تنبیهی کشورهای غربی علیه روسیه از امروز اجرایی شده است.

روز یکشنبه، کمیسیون اروپایی اعلام کرد که برای سقف قیمت طلای سیاه روسیه یک دوره انتقالی نیز در نظر گرفته شده است. در عین حال، مکانیسم محدود کردن سقف قیمت هر دو ماه یکبار مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و با نرخ ۵ درصد کمتر از میانگین قیمت بازار برای محصولات نفتی روسیه تعیین خواهد شد.الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه روز گذشته اعلام کرد که این کشور قصد دارد مکانیزمی را برای ممنوعیت تجارت با کشورهایی که سقفی برای قیمت نفت روسیه در نظر گرفته اند ایجاد کند. وی توضیح داد که این مکانیسم نه تنها برای سقف قیمت نفت، بلکه در رابطه با ایجاد محدودیت برای سایر محصولات روسی در بازارهای خارج از کشور نیز اعمال خواهد شد.

در ماه اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه تاکید کرده بود که مسکو برخلاف عقل سلیم عمل نخواهد کرد و منابع انرژی خود را با قیمت‌هایی که کشورهای غربی تعیین کنند در اختیار سایر کشورها قرار نخواهد داد. پوتین همچنین یادآور شد که هیچ تضمینی وجود ندارد که رویه تعیین سقف قیمت به سایر صنایع تعمیم داده نشود و تنها علیه روسیه اعمال شود