پویش” لبخند احسان” با هدف ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به افراد نیازمند به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان آغاز شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مهدی طالبی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کردستان اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین […]

پویش” لبخند احسان” با هدف ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به افراد نیازمند به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مهدی طالبی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کردستان اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی و در راستای ارتقاء سطح سلامت نیازمندان و تنگدستان جامعه، پویش لبخند احسان با هدف ارائه خدمات داندانپزشکی رایگان به نیازمندان در نکات محروم، استان برگزار می‌شود.

مهدی طالبی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام با شناسایی ظرفیتهای دستگاههای اداری استان و هم افزایی با سایر نهادها، در راستای خدمتگزاری بیشتر و بهتر به عموم مردم، بویژه قشر محروم و مستضعف جامعه، همواره طرحها و برنامه های متعددی در زمینه های آموزشی، بهداشتی، عمرانی و …برگزار می نماید.

طالبی افزود:درهمین راستا در قالب این پویش، ستاداجرایی فرمان امام با همکاری دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به خانواده‌های نیازمند ازقبل شناسایی شده، خدمات دندانپزشکی رایگان ارائه خواهد شد.

مهدی طالبی در خصوص اجرای طرحهای متنوع و متعدد توسط ستاد اجرایی فرمان امام افزود: رویکرد ستاد به گونه ای است که قبل از اجرا طرح، نیاز سنجیهای لازم صورت گرفته و اطلاعات لازم در خصوص جامعه هدف گردآوری می شود .

وی با اشاره به نیازسنجی و تهیه بانک اطلاعاتی لازم توسط گروههای جهادی و تیمهای داوطلبی و مردمی سازماندهی شده ستاد اجرایی خاطر نشان:دراجرای این طرح خانواده های بی بضاعت و مستمند سطح شهرسنندج شناسایی شده و جهت دریافت خدمات دندان به این پویش فراخوانده شده اند.

مهدی طالبی به حضور داوطلبانه ۳۰ دندانپزشک ساکن شهرستانهای استان در این پویش اشاره کرد و گفت: حضور جهادی و داوطلبانه پزشکان و دندانپزشکان جهت ارتقاء سلامت افراد نیازمند و مستمند جامعه، در یک روز غیر کاری و تعطیل، نقطه عطف این حرکات و اقدام جهادی است که به صورت داوطلبانه پای کار آمدند که مایه مباهات و افتخار بزرگیست.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ضمن تقدیر از پزشکان و دندانپزشکان داوطلب، گروههای جهادی و خیرین گفت: ظرفیتهای مردمی ارزشمندی در جامعه وجود دارد که با شناسایی، تقویت و سازماندهی آنها و انجام اقدامات و طرحهای حساب شده و هدفمند، میتوان مشکلات مردم را به حداقل رساند . 

طالبی افزود: این پویش در تمامی شهرستانهای استان انجام می شود و طی آن، اکیپ دندانپزشکان داوطلب بهمراه تجهیرات تخصصی لازم در نقاط محروم و کم برخوردار استان حضور پیدا می کنند .

وی یادآور شد:افراد نیازمند تمامی شهرستانهای استان، قبلا توسط گروه‌های جهادی شناسایی شده اند و ضمن اطلاع رسانی مناسب و بموقع به آنها، طی روزهای آتی خدمات دندانپزشکی رایگان را از اکیپ پویش لبخند دریافت می کنند .

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم گفت: یک اکیپ ۳۰ نفره متشکل از متخصص، انترن و دندانپزشک عمومی، در این پویش داوطلبانه ارائه خدمت می کنند تا سهمی در تسکین آلام دردمندان جامعه داشته باشند .

دکتر محمد رستگار خسروی، با اشاره به اینکه در این پویش به حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر از افراد نیازمند، خدمات دندانپزشکی ارائه می شود گفت: خدمات تیم دندانپزشکی شامل  ترمیم، جرم گیری، کشیدن و آموزش بهداشت دندان بوده که طی آن هم کودکان زیر ۱۲ سال و م بزرگسالان ازاین خدمات بهره مند می شوند .

لازم بذکراست دراین آیین خداپسندانه، هادی حیدری کبیری، معاون اجتماعی  و دکتر حسن خدابنده لو، عضو شورای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان کردستان حضور داشتند و بر اهمیت خدمات سلامت رایگان به اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه صحه گذاشتند.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان