احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای همراه با کاهش دید و کیفیت هوا تا پایان هفته در اصفهان کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از اواخر دوشنبه تا جمعه (بیست‌نهم خردادماه تا دوم تیرماه) شرایط رشد ابر، افزایش سرعت باد و احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال شرق، شرق و مرکز استان با گردوخاک، کاهش […]

احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای همراه با کاهش دید و کیفیت هوا تا پایان هفته در اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از اواخر دوشنبه تا جمعه (بیست‌نهم خردادماه تا دوم تیرماه) شرایط رشد ابر، افزایش سرعت باد و احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال شرق، شرق و مرکز استان با گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مینا معتمدی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی تا اوایل هفته جاری جو نسبتاً پایداری در استان و آسمان در اغلب نقاط صاف در بعضی ساعات با وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از اواخر دوشنبه تا جمعه (بیست‌نهم خردادماه الی دوم تیرماه) شرایط رشد ابر، افزایش سرعت باد و احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال شرق، شرق و مرکز استان با گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف وزش باد، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا، افزود: از بعدازظهر روز چهارشنبه تا وقت امروز، وزش باد نسبتاً شدید و تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و ماندگاری آن در مناطق شمال، شرق، جنوب و مرکزی استان پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت این پدیده‌ها روز پنجشنبه بیست‌وپنجم خردادماه در شهرستان‌های اصفهان، اردستان، خوانسار، مبارکه، نائین، زواره، مهاباد، انارک، زرین شهر، کبوترآباد و دولت‌آباد و طی روز جمعه بیست‌وششم خردادماه در بیشتر مناطق استان همراه بوده است.

معتمدی افزود: خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده، کهن‌سال و نهال‌ها از اثرات مخاطرات این پدیده است که امروز در شهرستان‌های میمه، مهاباد، خوانسار، نجف آباد، دهق، نائین، زواره، مهاباد و اردستان پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: اجتناب از حضور در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه نوسانات دمایی طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، اما از فردا روند افزایشی نسبی دما انتظار می‌رود، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میان‌دشت با دمای شش درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.