زمین‌های مازاد ادارات ‌کردستان به نهضت ملی مسکن اختصاص می‌یابد استاندار کردستان گفت: تامین مسکن برای تمامی اقشار از اولویت‌های دولت است که با توجه به کمبود زمین در استان، زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی بابد در اختیار نهصت ملی مسکن قرار گیرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه کارگروه […]

زمین‌های مازاد ادارات ‌کردستان به نهضت ملی مسکن اختصاص می‌یابد

استاندار کردستان گفت: تامین مسکن برای تمامی اقشار از اولویت‌های دولت است که با توجه به کمبود زمین در استان، زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی بابد در اختیار نهصت ملی مسکن قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه کارگروه استانی مولدسازی و فروش اموال و دارایی‌های مازاد ادارات استان، اظهار داشت: مشکل عدم تامین زمین باعث شده تا کردستان در ردیف استان‌های آخر کشور در زمینه اجرای طرح ملی مسکن باشد.

وی در ادامه بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی در شناسایی و فروش اموال و املاک مازاد تاکید و کخاطرنشان کرد: رشد اقتصادی از تعهدات مهمی است که دولت برعهده دارد و از طرفی پروژه‌های زیادی نیز نیازمند تامین اعتبار است که برای تامین بودجه مورد نیاز، ادارات باید از این ظرفیت مازاد خود استفاده کنند.

استاندار کردستان بر لزوم رفع موانع و تسهیل شرایط فروش اموال و املاک مازاد ادارات تاکید کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: ۱۴۹ فقره مجوز فروش در استان صادر شده که ارزش آن ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
محمد مشیرپناهی افزود: تاکنون ۳۱ کفقره از این تعداد به ارزش ۵۹ میلیارد و ۵۴۲ میلیون تومان به فروش رسیده است.

وی یادآور شد: تمامی مبلغ حاصل از فروش اموال و املاک به استان بازگشته و صرف هزینه‌های ضروری دستگاه‌های اجرایی شده است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان