آیین گرامیداشت روز جهانی استاندراد در کردستان برگزار شد آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد، با حضور مقامات کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرپرست اداره‌کل استاندارد کردستان با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت […]

آیین گرامیداشت روز جهانی استاندراد در کردستان برگزار شد


آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد، با حضور مقامات کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرپرست اداره‌کل استاندارد کردستان با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت و همچنین سلامتی طول عمر برای مقام معظم رهبری و تشکر و قدردانی از حاضرین در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد، گفت: تولیدکننده و مصرف کننده دو بال تنومند موتور اقتصاد مقاومتی توصیه شده رهبر معظم انقلاب است، این دو بال تنومند بدون تردید بستر شکوفایی و رونق اقتصادی کشور را فراهم و خلق می‌‌کنند.
محرم وزیری سرپرست اداره‌کل استاندارد کردستان افزود: اعتمادبخشی به تولیدکننده و اطمینان بخشی به مصرف کننده ماموریت و رسالت اصلی خانواده استاندارد است و صدمین سالروز حضور استاندارد در کشور عزیزمان را در حالی جشن میگیریم که تولیدکننده عزیز کشور و استان با تکیه بر رهنمودها و تخصص‌های خانواده بزرگ استاندارد زیباترین جلوه‌های اقتصاد مقاومتی را در صفحات پر افتخار این سرزمین حک کردند.
وزیری عنوان کرد: امروز به برکت دولت مردمی و انقلابی و نگاه فرصتی مدیریت کلان استان گرد هم آمده‌ایم تا زیباترین جلوه ‌های مشارکت مردمی در ساختن ایرانی آباد و اقتصادی مقاوم را به نمایش بگذرایم امروز غرورآمیزترین این نگاه فرصتی را در جمع حاضر بتوانیم نظاره کنیم .
وی با اشاره با اینکه مدعیان تولید استان با کیفیت مطابق با استاندارد برای بهره‌گیری از بازار مصرف و صادرات محصولات خود با خانواده بزرگ استاندارد دوشادوش هم حرکت می‌کنند، تاکید داشت: خانواده بزرگ استاندارد نه در مقام مچگیری بلکه در جایگاه امین و مشاوری دانا و خیرخواه تضمین کننده امنیت اقتصاد تولید کننده و ملجا و ماوا برای مصرف کننده می‌باشد.
سرپرست اداره‌کل استاندارد استان کردستان خاطرنشان کرد: مصرف کننده استاندارد را معتمد خود میداند و امنیت مالی و سلامتی خود را در ظرف خانواده استاندارد میبیند لذا وظیفه استاندارد بس خطیر و مقدس است، آنجا که پای امنیت و سلامتی مصرف کننده در میان باشد مطابق با قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در مقام ضابط قضایی از حقوق مصرف کننده دفاع می‌کند.
وی ادامه داد: سیاست کلان اداره‌کل استاندارد استان کردستان به عنوان منشور مدیریتی و راهبردی استاندارد استان کردستان پیگیری و مطالبه‌گری چند مورد خاص از جمله تقویت و نظارت ارزیابی واحدهای تولیدی استان، بازرسی و بررسی کیفیت محصولات تولیدی استان جهت صادرات و توجه ویژه به مرزهای فعال کشورمان و در نهایت بسط و گسترش آزمایشگاههایی که بایستی دارای پراوانه استاندارد ۱۷۰۲۵ شوند.
وزیری در پایان تصریح کرد: نهایت خدار ا شاکریم در مدت کوتاهی با تکیه بر تخصص همکاران اداره‌کل آزمایشگاه‌های مرجع استان بعد ۹ سال مجددا شروع به کار کرد.

تولیدکنندگان با رعایت استاندارد به تولید خود رونق دهند


نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از ضرر و آسیب در بخش تولید، رعایت استاندارد است که باید مورد توجه تولیدکنندگان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد اظهار کرد: نظم و برنامه‌ریزی، آگاهی و تخصص و استحکام از مولفه های مهم استاندارد در بخش‌های مختلف است.
وی با بیان اینکه انجام هر کاری مستلزم رعایت مولفه‌های مذکور است، افزود: هر کاری باید توسط اهالی فن و متخصص آن انجام شود تا نتیجه و بازخورد مطلوبی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان عنوان کرد: گاهی برخی از تولیدات داخلی آنگونه باید و شاید به دلیل نداشتن استاندارد لازم، رضایت مصرف کنندگان را جلب نمی‌کند و این هم به ضرر تولیدکننده و هم مصرف کننده است.

تولیدکنندگان اقدام به استانداردسازی تولیدات خود کنند


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیز در ادامه مراسم نکوداشت روز جهانی استاندارد با اشاره به اینکه استاندار به نوعی تایید کننده کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان است، اظهار کرد: وجود مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه یکی از عوامل رونق اقتصادی استان است.

عبدالله رشیدی پور با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه به استان دارد، افزود: بودجه استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل آن ۲ برابر شد و اجرای پروژه های شاخص مختلفی آغاز شد و هم اکنون در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه سفر مسئولان کشوری به استان منجر به بهبود وضعیت و اقدامات ویژه می شود، گفت: در سفر دور دوم رئیس جمهور به کردستان بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی استان ما بحث حمل و نقل بوده که حمل و نقل ریلی و فرودگاهی در استان درحال شکل گیری است و به زودی پروژه راه آهن همدان- سنندج به بهره برداری می رسد.
رشیدی پور با بیان اینکه این تجمع و همایش ها نشان این است که مردم پی بردن تلاش ها به طور جدی در حال انجام است، گفت: می‌طلبد تولیدکنندگان قبل از ورود استاندارد خود اقدام به استاندارد سازی کنند.

کویستان عبدالحکیمی