رئیس‌جمهور، سیاست خارجی دولت مردمی را توجه به سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عنوان کرد و گفت: همکاری با این سازمان‌ها ظرفیت خوبی است و می‌تواند همگرایی، سیاست همسایگی و چندجانبه گرایی را تقویت کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه پیش از عزیمت به آستانه قزاقستان برای حضور […]

رئیس‌جمهور، سیاست خارجی دولت مردمی را توجه به سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عنوان کرد و گفت: همکاری با این سازمان‌ها ظرفیت خوبی است و می‌تواند همگرایی، سیاست همسایگی و چندجانبه گرایی را تقویت کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه پیش از عزیمت به آستانه قزاقستان برای حضور در ششمین نشست سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اقدامات سازنده و اعتمادساز در آسیا (سیکا) در فرودگاه مهرآباد درباره برنامه و اهداف این سفر گفت: در اجلاس سیکا دیدارهایی با سران برخی کشورها خواهیم داشت البته چون زمان حضورم در آستانه زیاد نیست این دیدارها محدود خواهد بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امیدوارم این اجلاس، برای همکاری‌های اقتصادی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران موفق باشد.

آیت‌الله رئیسی، سیاست خارجی دولت مردمی را توجه به سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عنوان کرد و گفت: همکاری با این سازمان‌ها ظرفیت خوبی است و می‌تواند همگرایی، سیاست همسایگی و چندجانبه گرایی را تقویت کند.

وی تصریح کرد: ما با همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای چون سیکا، می‌توانیم با زیرساخت‌های اقتصادی آسیا ارتباط خوبی برقرار کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما در راستای اجرای سیاست همسایگی، در گام اول اعتماد سیاسی متقابلی را در منطقه و کشورهای همسایه ایجاد کردیم. نقش آفرینی جمهوری اسلامی به عنوان کشور قدرتمند و دارای ظرفیت‌های مختلف، می‌تواند برای سایر کشورهای آسیایی فرصتی باشد. این همکاری می‌تواند صلح، ثبات، امنیت و آرامش را به دنبال داشته باشد.