رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از دستگیری فردی که با معاملات فردایی باعث اخلال در بازار طلا شده و ۴۱ میلیارد ریال به جیب زده بود ،خبر داد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از دستگیری اخلالگر بازار طلا که با معاملات فردایی باعث اخلال در بازار طلا شده. و ۴۱ میلیارد ریال به جیب زده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، سرهنگ” کامران ریاحی” بیان داشت. ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از اخلال فردی در بازار طلا با انجام معاملات فردایی در فضای مجازی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: در بررسی تخصصی صورت گرفته مشخص شد. متهم با ایجاد یک کانال تلگرامی اقدام به نرخ گذاری و انجام معاملات فردایی طلا به صورت مجا زی می کرده. و بابت هر واحد اونس طلا مبلغی را از خریدار و فروشنده دریافت می دارد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اتحادیه صنف طلا جواهر نیز فعالیت وی را غیر قانونی اعلام کرد. اظهار داشت: گردش حساب بانکی وی از زمان راه اندازی کانال تلگرامی۴۱ میلیارد ریال بوده و مبلغ ۶ میلیارد ریال نیز فرار مالیاتی داشته است.
این مقام انتظامی عنوان کرد: با تکمیل شدن تحقیقات فرد مذکور دستگیر شده. و پس از اینکه صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرده. در این خصوص پرونده تشکیل و وی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد