تارنمای پولیتیکو نوشت: جمهوری‌خواهان در کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش برای کاهش قابل توجه هزینه‌ها در طرح وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مبنی بر افزایش تولید موشک‌ها هستند چرا که این طرح به دنبال مسلح کردن اوکراین، در واقع آماده‌شدن برای درگیری احتمالی با چین است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، این […]

تارنمای پولیتیکو نوشت: جمهوری‌خواهان در کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش برای کاهش قابل توجه هزینه‌ها در طرح وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مبنی بر افزایش تولید موشک‌ها هستند چرا که این طرح به دنبال مسلح کردن اوکراین، در واقع آماده‌شدن برای درگیری احتمالی با چین است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، این رسانه آمریکایی به نقل از پیش نویس گزارش کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان، نوشت: اعضای این کمیته،‌ کاهش بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری بودجه پنتاگون در رابطه با تجهیز موشکی از جمله تهیه مهمات برای اوکراین را مطالبه کردند.

براساس این گزارش، سرازیر شدن میلیاردها دلار تسلیحات به اوکراین، برنامه‌ریزان نظامی را وادار به تجدید نظر درباره خرید مهمات برای آماده‌سازی آمریکا برای درگیری احتمالی دیگری کرده است.

این موضوع به اولین درخواست پنتاگون از کنگره برای تأمین مالی خریدهای چندساله مهمات در تلاش برای تسریع تولید در جهت آماده‌سازی برای جنگ آینده منجر شد.

همچنین این اقدام کمیته، یک مبارزه احتمالی با سایر اعضای هیئت مجلس نمایندگان و مجلس سنا ایالت متحده که ممکن است حامی طرح‌های پنتاگون باشند را بوجود می‌ آورد.

خرید چند ساله موشک در کنگره ایالات متحده محبوبیت پیدا کرده است؛ جایی که بسیاری از قانون‌گذاران به طور فزاینده‌ رویکرد جنگ‌طلبانه نسبت به چین اتخاذ می‌کنند و بر این باورند که ایالات متحده باید به اندازه کافی سلاح تولید کند تا قبل از پایان دهه، برای درگیری احتمالی با چین بر سر تایوان آماده شود.

این درحالی است که اعضای جمهوریخواه کمیته تخصیص‌ بودجه در مورد موثر بودن طرح‌های پنتاگون برای (تولید) برخی مهمات تردید دارند و این قانون‌گذاران در گزارش خود نوشته اند که کمیته تخصیص بودجه به ویژه نگران است که وزارت دفاع نتواند برآورد واقع‌بینانه هزینه‌ها را ارائه دهد.

این کمیته مجلس نمایندگان به طور خاص اجازه خرید چندساله موشک‌های استاندارد Raytheon و موشک‌های هوا به هوای پیشرفته میان‌برد را نداد، زیرا اعضای کمیته معتقدند پنتاگون درک درستی از هزینه‌های واحد و ظرفیت تولید ندارد.

اقدام برای کاهش طرح‌های بودجه تولید موشک با سرزنش اعضای دموکرات کمیته مواجه شد که مدعی هستند پیشنهاد ۱.۹ میلیارد دلاری برای رویارویی با تهدیدات چین مورد نیاز است.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته وعده داد ۳۲۵ میلیون دلار دیگر، کمک‌های نظامی در اختیار اوکراین دهد و بدین ترتیب مجموع کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به کی‌یف از ابتدای جنگ تاکنون، به ۴۰ میلیارد دلار رسید.