سخنگوی قوه قضاییه گفت: جای تاسف دارد که اقدامات تروریستی توسط تروریست پروران بین المللی طراحی می‌شود و هیچ صدایی از مدعیان حقوق بشر به هوا بلند نمی‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای امروز سه شنبه، ۲۴ مردادماه آغاز […]

سخنگوی قوه قضاییه گفت: جای تاسف دارد که اقدامات تروریستی توسط تروریست پروران بین المللی طراحی می‌شود و هیچ صدایی از مدعیان حقوق بشر به هوا بلند نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای امروز سه شنبه، ۲۴ مردادماه آغاز شد.

خبرنگاران تلاش دارند پرچم امید افزایی را برافراشته است

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه گفت: خبرنگاران به عنوان واسطه بی بدیل و خط شکن قرار دارند و تلاش دارند پرچم امید افزایی را برافراشته است.

وی افزود: این جهاد عظیم صبورانه و تبیین عالمانه را گرامی میداریم و از تمام خبرنگاران در سراسر کشور کمال تشکر را داریم

 جای تاسف دارد که هیچ صدایی از مدعیان حقوق بشر در برابر اقدامات تروریستی بلند نمی شود

ستایشی گفت: نسبت به حادثه تروریستی کوردلان در حرم مطهر شاهچراغ ابراز تأسف نمایم و نسبت به شهادت و مجروحیت تعدادی از هموطنان با خانواده این عزیزان اعلام همدردی می‌نمایم.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: جای تعجب و تاسف بستر آنجاست که این اقدامات تروریستی توسط تروریست پروران بین المللی طراحی می‌شود و هیچ صدایی از مدعیان حقوق بشر به هوا بلند نمی‌شود.

وی افزود: رئیس قوه قضاییه دستوری صادر کردند که در راستای شناسایی عوامل عملیات تروریستی شیراز و تسریع در رسیدگی به پرونده از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

مردم و مطالبات آن‌ها برای قوه قضاییه الویت اساسی می‌باشد/ ندامتگاه رجایی شهر یکی از مجهز‌ترین ندامتگاه‌های کشور بود

ستایشی گفت: هفته گذشته یکی از بزرگترین مطالبات مردم البرز از قوه قضاییه در راستای تعطیلی زندان رجایی شهر محقق شد تا این پیام به جامعه منتقل شود که مردم و مطالبات آن‌ها برای قوه قضاییه الویت اساسی می‌باشد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ندامتگاه رجایی شهر یکی از مجهز‌ترین ندامتگاه‌های کشور بود که مکان آن مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده بود که در کمترین زمان ممکن و بهترین کیفیت جا به جا انجام شد.

وی در خصوص رای صادر شده در یکی از شعب دیوان عدالت اداری کشور گفت: در این مباحث روشن شد قوه قضاییه تمایزی میان عدالت خواهی و قانون گرایی نمی‌گذارد بنا بر این ایجاد دو قطبی میان آن را به رسمیت نمی‌شناسد و تنها مجرای مقابله با تقلب را رعایت به قانون میداند.

ستایشی اظهار کرد: بحث اخیر نخواهد توانست رفاقت سه قوا و رقابت در خدمت به مردم خدشه دار کند و دغدغه حمایت از جوانان وجود دارد.

 ملاک عدالت و داوری نباید قربانی برخی جدل‌های رسانه‌ای شود 

وی با بیان اینکه از قانون نباید سوء استفاده شود گفت: ملاک عدالت و داوری نباید قربانی برخی جدل‌های رسانه‌ای شود که با ایجاد تنش در جامعه افکار عمومی گرفتار شبهه جدید شود.

ستایشی گفت: تمام تلاش قوه قضائیه این است که با استفاده از قانون و رعایت حقوق با رسیدگی عادلانه و منطبق بر مقررات عدالت را اجرایی کند و احکام صادره از ناحیه مراجع ذی صلاح قضائی بازدارنده و عبرت آموز است.

 اهتمام قوه قضائیه در پرونده‌های کثیرالشاکی رسیدگی سریع است

وی ادامه داد: هر پرونده متناسب با شرایط خود متمایز است و بنابراین نمی‌توان برای پرونده‌ها یک حکم صادر کرد و اهتمام قوه قضائیه در پرونده‌های کثیرالشاکی رسیدگی سریع است.

ستایشی گفت: قوه قضائیه اهتمام دارد تا در خصوص پرونده‌های کثیرالشاکی ورود پیدا کرده و با اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی از ایجاد چنین پرونده‌هایی جلوگیری کند.

 آخرین وضعیت پرونده نگین غرب و فروش اموال توسط متهمان پرونده

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده نگین غرب و فروش اموال توسط متهمان پرونده گفت: این پرونده در دهه ۸۰ صادر و حکم گرفته‌است، اما ضبط اموال با وجود هزاران شاکی آسان نیست تا پایان سال ۹۶ با فروش اموال مبالغی به حساب حدود ۱۱ هزار نفر واریز شد و تا تیرماه امسال حدود ۲ هزار نفر واحد‌های خود را دریافت کردند و با آن‌ها تسویه حساب شد و قریب به ۲۰۰ نفر به دلیل خروج از پرونده خارج شدند.

وی گفت: روزانه نیز افرادی مراجعه می‌کنند و اقدام به تسویه حساب می‌کنند و عناصر دادگاه نهایت تلاش خود را برای ساماندهی پرونده به کار گرفته اند نسبت به افراد ثالث نیز رأی مقتضی صادر شده است و هرکس ادعایی در رابطه با شناسایی اموال دارد می‌تواند به قاضی مراجعه کرده تا نسبت به توقیف اموال اقدام شود.