مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از مرمت بقعه شیخ خلیفه در شهرستان خفر خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سید مؤید محسن نژاد گفت: عملیات اجرایی مرمت بقعه شیخ خلیفه در شهرستان خفر توسط استادکاران سنتی با اعتبار بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال در […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از مرمت بقعه شیخ خلیفه در شهرستان خفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سید مؤید محسن نژاد گفت: عملیات اجرایی مرمت بقعه شیخ خلیفه در شهرستان خفر توسط استادکاران سنتی با اعتبار بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال در دست اجرا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: این تعمیرات شامل احیای طاق و نویزه‌ها و در نهایت پوشش رواق اطراف بقعه با استفاده از مصالح ساختمانی و بر اساس طرح و الگوی قدیمی کار، احیای رخ‌بام سنگی بخش فوقانی نمای خارجی اثر در بخش‌های باقی‌مانده کار، تعمیرات سنگ‌های نما‌های خارجی اثر است.

محسن نژاد افزود: بقعه شیخ خلیفه واقع در روستای جزه بخش حفر در شهرستان جهرم استان فارس متعلق به قرن هشتم و نهم هجری است و در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان این که این بقعه، ساختمانى مرتفع و آجرى دارد که معمارى آن به سبک کاخ سروستان و قبر شیخ یوسف در سروستان است، ادامه داد: ۶ سنگ قبر نیز در درون بقعه قرار دارد که به‌صورت موازى قرار گرفته‏ است.