به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان پیش از ظهر یکشنبه یکم خردادماه در نشست با مرتلین قرآن کریم سنندج اظهار کرد: سرمایه‌های قرآنی استان باید تقویت و هر روز شاهد کثرت این افراد باشیم. وی با اشاره به اینکه به اندازه تعدد افراد فکرهای قرآنی […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان پیش از ظهر یکشنبه یکم خردادماه در نشست با مرتلین قرآن کریم سنندج اظهار کرد: سرمایه‌های قرآنی استان باید تقویت و هر روز شاهد کثرت این افراد باشیم.

وی با اشاره به اینکه به اندازه تعدد افراد فکرهای قرآنی وجود دارد، افزود: مرتلین قرآنی باید پرچمدار تعدد فعالین قرآنی در کردستان باشند.

حجت‌الاسلام رازیانی اعلام کرد: مرتلین در باز کردن راه برای کسانیکه مستعد فعالیت‌های قرانی هستند، پیشگام شوند و قطعا از فعالیت و توان کسانیکه به مکتب دین، قرآن، پیامبر و مکتب ایشان گام برمی‌دارند، استقبال می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه مشکل انجام فعالیت‌های قرآنی اعتبار نیست بلکه ایده و فکر نیاز است، یادآور شد: از افرادی که توان، وقت و زندگی خود را صرف فعالیت قرآنی می‌کنند ، حمایت می‌کنیم به شرطی که فعالیت قرآنی اثرگذار و با برنامه‌ریزی لازم اجرا شود.

وی تصریح کرد: در رمضان حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای فعالیت‌های قرآنی هزینه کردیم که یکی از این برنامه‌ها جلسات خانگی قرآن کریم بود.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: برای کودکان و نوجوانانی که در راه یادگیری قرآن و شرکت در مسابقات قرآنی گام برمی‌دارند باید ایجاد انگیزه شود و با شناسایی استعداد آنها زمینه تلاش کودکان در حوزه فعالیت قرآنی در سنین بالاتر فراهم شود.

وی گفت: براساس ظرفیت و توان تبلیغات اسلامی از فعالیت قرآنی استان حمایت می‌کنیم و فضا و سالن‌های سازمان استان را بدون انتظار اعتبار و توقع در اختیار فعالیت‌های قرانی قرار خواهیم داد.

جبار زندسلیمی از فعالان قرآنی استان به معرفی و ارائه فعالیت مرتلین قرآنی استان کردستان پرداخت و گفت: مرتلین در دو فرقه مذهبی سنی و شبعه در نهایت وحدت فعالیت دارند.

وی افزود: مرتلین استان در بخش پژوهشی، تبلیغی و ترویجی قدم‌های موثری در استان برداشته‌اند که قابل تحسین است.

زندسلیمی آمادگی مرتلین استان برای همکاری با تبلیغات اسلامی در حوزه تبلیغی، ترویجی و پژوهشی اعلام و عنوان کرد: جای برگزاری محفل انس با قرآن در شهرهای استان خالی است و نیاز است محفل جزء خوانی استاندارد در شهرهای استان با همراهی مرتلین استان در مساجد جامع استان اجرا شود.

این فعال قرآنی اضافه کرد: باید مرتلین و افراد قرآنی فعال شهرستان‌ها نیز شناسایی و فعالیت‌های قرآنی شهرستان‌ها تقویت شوند.

زندسلیمی عدم وجود قاریان نوجوان و نونهال در استان را مشکل جدی حوزه قرآنی خواند و گفت: با آموزش و پرورش در راستای تحقق این مهم رایزنی شده و نیاز است تبلیغات اسلامی نیز در این راستا همکاری کند.

بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه گفت: مرتلین کردستان که مورد تایید شورای عالی قرآن کریم کشور هستند در استان ۱۶ نفرند و تلاش براین است تا تعداد مرتلین استان افزایش یابد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان