مزایای استفاده از کروکی آنلاین در تصادفات رانندگی چیست؟ به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، استفاده از کروکی آنلاین، سرعت کار و دقت را افزایش می‌دهد و بخش عمده‌ای از معضل تصادفات رانندگی را تعدیل می‌کند. سوم اسفند در حاشیه مراسم آئین رونمایی از طرح‌ها و محصولات جدید بیمه‌ای، رئیس کل بیمه مرکزی خبر از […]

مزایای استفاده از کروکی آنلاین در تصادفات رانندگی چیست؟

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، استفاده از کروکی آنلاین، سرعت کار و دقت را افزایش می‌دهد و بخش عمده‌ای از معضل تصادفات رانندگی را تعدیل می‌کند.

سوم اسفند در حاشیه مراسم آئین رونمایی از طرح‌ها و محصولات جدید بیمه‌ای، رئیس کل بیمه مرکزی خبر از افتتاح پروژه کروکی آنلاین در نیمه شعبان داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مجید بهزاد پور ضمن اشاره بر همراهی و تاکید وزارت اقتصاد در خصوص این پروژه مطرح کرد: پروژه کروکی آنلاین با همکاری پلیس راهور در دست اجرا است که نیمه شعبان افتتاح می شود  تا بتوان در زمان ایام نوروز از آن استفاده کرد.

خبر افتتاحی که البته پیش از این وعده  آن در زمان دیگری داده شده بود؛ رئیس کل بیمه مرکزی در شهریور مطرح کرده بود که کروکی آنلاین در هفته دولت (شهریور) افتتاح خواهد شد که بعد اعلام شد پروژه اجرایی نشده و ظرف دو سه هفته آینده رونمایی خواهد شد و به صورت پایلوت در یکی از استان‌ها اجرا می‌شود و حالا بعد از گذشت حدود ۶ ماه از این وعده نیمه شعبان (۱۷ اسفند) زمان افتتاح رسمی این پروژه اعلام شده است.

کروکی آنلاین برای حوادث بالای ۲۰ میلیون تومان است

اما پروژه کروکی آنلاین چه تعریفی دارد و در چه زمینه‌هایی امکان استفاده از آن فراهم  خواهد شد؟ در تاریخ ۱۰ بهمن آقای مجید مشعلچی قائم مقام بیمه مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان در  پاسخ به این سوال گفته بود: بیمه مرکزی دو پروژه بزرگ دارد، یکی بحث کروکی آنلاین و دیگر موضوع بیمانی (پروژه ارزیابی آنلاین خسارت و پرداخت الکترونیکی خسارت) است. کروکی آنلاین برای حوادثی که نیازمند حتمی کروکی هستند، استفاده می‌شود. به عبارتی حوادث بالای ۲۰ میلیون تومان در این بخش جا دارند.

او در ادامه افزود: در این حوادث که بالای ۲۰ میلیون هستند و رضایت طرفین جلب نشده، کروکی آنلاین اجرا می‌شود. در کل بیمه مرکزی یک سری ابزار خریداری، اقدامات لازم آن را انجام و در اختیار پلیس راهور قرار می‌دهد و پلیس بر اساس این نرم افزار و ابزار‌های مربوطه، کروکی را به صورت آنلاین ترسیم و برای ارزیابان خسارت ارسال می‌کند.

به گفته مشعلچی، کروکی آنلاین ارتباط بین بیمه مرکزی و پلیس راهور است که تقریبا تاکنون بودجه آن تامین و به شکل پایلوت در یکی از شهر‌ها اجرا شده است.

کروکی آنلاین سرعت کار، صحت و دقت را افزایش می‌دهد

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، کروکی آنلاین بخش عمده‌ای از معضل تصادفات را تعدیل می‌کند.

در رابطه با دیگر مزیت‌های اجرایی شدن این طرح آقای بهزاد پور بیان کرد: با کروکی آنلاین نیاز به کروکی‌های کاغذی از بین می‌رود. کروکی آنلاین سرعت کار، صحت و دقت را افزایش می‌دهد و گام بزرگی در حوزه صنعت بیمه است.

کروکی آنلاین می تواند سبب کاهش سردرگمی افراد شود

یکی از کارشناسان حوزه صنعت بیمه خانم صادقی نیز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره مزیت‌های اجرایی شدن پروژه کروکی آنلاین گفت: با توجه به اینکه کروکی تقلبی رخ می داد  و این اتفاق کم هم نبوده است حضور کروکی آنلاین از یک طرف می‌تواند ضرر را در صنعت بیمه کم کند از سوی دیگر به مردم نیز کمک زیادی خواهد کرد.

او می‌گوید: زمانی که کروکی آنلاین باشد پلیس در لحظه تصادف را در سامانه مد نظر ثبت می‌کند به این ترتیب علاوه بر این که بیمه گذار کمتر دچار درد سر می‌شود وقت و انرژی کمتری هم از آن گرفته می‌شود و دسترسی به آمار برای بیمه هم آسان‌تر می‌شود.

اما بهره مندی از مزیت‌های این پروژه شروطی هم دارد که صادقی در این خصوص می گوید:  کروکی آنلاین به شرطی که مواردی مانند سامانه و نحوه ثبت درست اتفاق بیفتد و زیر ساخت‌های مورد نیاز به درستی طراحی و ساخته شده باشد، موثر خواهد بود در غیر این صورت اگر شرایط آماده نباشد، دردسر اجرای این طرح بیشتر می‌شود.

پیش از این نیز در بیست و چهارم مهر سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور کشور، با اشاره به اینکه سالانه دو هزار میلیارد خسارت تصادفات ساختگی است، گفته بود: طرح کروکی آنلاین تا حدودی مانع از تصادفات ساختگی می‌شود.

بنا بر گفته مسئولان و کارشناسان  اجرایی شدن پروژه کروکی آنلاین می تواند مزیت های زیادی از جمله  افزایش تضمین صحت و سرعت برای افراد  در زمینه کروکی تصادفات  را عملیاتی کند . حالا باید منتظر ماند و دید وعده داده شده در خصوص افتتاح این پروژه در زمان مقرر محقق خواهد شد یا خیر؟