قائد ما کسی است که قرآن قائد اوست عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه قائد ما کسی است که قرآن قاعد اوست اظهار کرد: کسی سکان دار کشور ما است که وجود و روحیه ی ایشان روحیه ای قرآنی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز در کنگره اندیشه‌های […]

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه قائد ما کسی است که قرآن قاعد اوست اظهار کرد: کسی سکان دار کشور ما است که وجود و روحیه ی ایشان روحیه ای قرآنی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز در کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب که دراردوگاه دشیخ بهایی نجف آباد با حضور جمعی از طلاب و فضلای اندیشمندان حوزه علمیه و جامعه المصطفی برگزار می شد اظهار کرد: ما هر چه بتوانیم روحیه قرآنی خودمان را تقویت کنیم به هدف نهایی خلقت خود یعنی رسیدن به کمال نزدیک تر می شویم.

وی با اشاره به نامه ۴۷نهج البلاغه که فرمود: «الله الله فی القرآن» اضافه کرد: امیرالمومنین (ع)به ما دستور دادند و فرمودند: «علیکم بالقرآن » قرآن را امام و مقتدای خود بدانیم یعنی با اینکه امام خود امیرالمومنین علی علیه السلام هستند ولی به ما توصیه می کنند قرآن را امام خود بدانیم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: وقتی میخوانیم علی مع القرآن و القرآن مع علی یعنی هر دو اینها یکی هستند و از نظر مصداقی تفاوتی با یکدیگر ندارند.

وی افزود: اگر در شأن نزول قرآن دقت بکنیم میبینیم قرآن عجین شده با اهلبیت علیهم السلام و در آیه ۸۷سوره حجر آمده «ولقد آتینا سبعا من المثانی عند القرآن العظیم» که اهلبیت(ع) هفت اسم دارند و در چهارده نور هستند و در قرآن از آن ها به عنوان سبع من المثانی یادشده است.

آیت الله مهدوی ادامه داد: امام باقر(ع) فرمود: قرآن خود را فی الصدور یعنی در سینه ها معرفی می کند. یعنی این قرآن همان است که در صدر اسلام نازل شده و خوی قرآن با سینه قرآن عجین شده با سینه اهلبیت (ع) عجین شده است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر بگوییم قرآن قانون کلی است برای هدایت بشر و کمال هدایت انسان، تجلی آن در چهارده معصوم است و قرآن ما را به سوی اهلبیت می برد وسراغ اهلبیت که می رویم ما را به قرآن ارجاع می دهند.

وی هدف از برگزاری این همایش را تشریح کرد و گفت: در این همایش میخواهیم بگوییم قائد ما کسی است که قرآن قائد اوست و کسی سکان دار کشور ماست که وجود و روحیه ی ایشان روحیه ای قرآنی است و به همین جهت از تک تک شما حضار و برگزار کنندگان تشکر میکنم.

وی تاکید کرد: هر چه انس و ارتباط با قرآن بیشتر باشد ارتباط با حضرت بقیه الله هم بیشتر است.
وی در ادامه به بیان مباحثی در زمینه اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: مطلب اول بحث روحیه ی قرآنی رهبر معظم انقلاب است که در دوره های متعددی رهبر معظم اقدام به کشف موضوعاتی از توصیه های راهبردی قرآنی کردند.
همانگونه که درآیه ۵۷سوره یونس که می فرماید: «قد جاتکم فی الناس و شفا فی الصدور»٫
نکته دوم در جریان رهبری ایشان اتفاقات خاصی افتاد که از رسانه ملی حتما دیده و شنیده اید اما در جایی ایشان فرمودند: من ذره ای علاقه به رهبری شما ندارم و بعضی از شما مرا میشناسید اما الان که این وظیفه بر عهده من گذاشته شده هیچ کوتاهی نمیکنم و بعد آیه ای از سوره مریم که می فرماید: «یا یحیی خذالکتاب و قوه » را تلاوت کردند و این خیلی مهم است

وی در تشریح این نکته گفت: برخی وقتی ابتدا به کاری علاقه ندارند بعد ازاینکه در موقعیت قرار میگیرند علاقه هم پیدا میکنند و برخی هم وقتی بدون علاقه وارد یک کاری می شوند به وظیفه هم عمل نمی‌کنند ولی ویژگی رهبر معظم انقلاب این است که با وجودی که علاقه ای به مسئولیت رهبری ندارند اما می فرمایند هیچ کوتاهی نسبت به وظیفه خود نکردند. و این ویژگی فقط در بین رهبران آسمانی و مراجع تقلید نیز قرار دارد که بدون هیچ علاقه و توقعی در جریان استنباط و کسب علم قرار میگیرند اما با اینکه شاید علاقه هم نداشته باشند ولی به وظیفه خود به خوبی عمل می کنند.
آیت الله مهدوی نکته سوم در مورد اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری را اطمینان داشتن به لطف خداوند است بیان کرد و افزود: در بیانیه گام دوم هم هفت توصیه دارند ولی هیچ یک مربوط به دفاع از ولایت فقیه نیست و ما باید به گونه ای باشیم که رهبر معظم انقلاب بگویند :«کلا ان معنا ربی»

وی نکته چهارم را قوه ایمان که یافتنی و در درون شخص است بیان کرد و افزود: کسی که ایمانش قوی است اثرش شجاعت و تسلیم در مقابل پروردگار و توکل و خوشنودی از تقدیرات الهی و صبر است و همه‌ی اینها اثرات ایمان است و اینکه روحیه رهبر انقلاب به گونه ای بود که از هیچ چیز نمی ترسیدند و این روحیه الان در وجود رهبر معظم انقلاب وجود دارد.
آیه ۹۸سوره انعام که می فرماید ایمان های توده مردم ایمان مستودع هست ولی ایمان برخی ایمان اساسی است.

وی ادامه داد: پنجمین نکته مرزبندی با دشمن و دشمن شناسی است که در آیه ۱۴۶سوره نسا می فرماید: لا تتخذالیهود و النصاری اولیا
وی ششمین نکته را الهامات الهی به ایشان بیان کرد و گفت: در فتنه ها و در حمله عراق به ایران و به کویت و ….در شرایط حساس اینکه ایران چه موضعی داشته باشد و در مسائل مربوط به غزه اینکه چه موضعی بگیریم و چه کنیم بسیار مهم است و الان سازمان سیا گروهی را برای بررسی تصمیم ها و اندیشه های رهبری مامور کرده است.

وی هفتمین مورد را در مورد عبادت ایشان بیان کرد و مثالی از حضور مقام معظم رهبری در مسجد جمکران بیان کرد و اظهار داشت: تولیت مسجد جمکران می گفتند آقا آمده بودند مسجد جمکران و سه ساعت داشتند گریه می کردند و بعد از سه ساعت تازه شروع به خواندن نماز کردند.

عضو خبرگان رهبری نکته هشتم را زهد بیان کرد و گفت: زندگی ایشان به سبک قرآنی است و خود ایشان هم فرمودند من فقر طلبه را درک کردم
وی افزود: خود آقا در حد خرید گوشت و میوه هم خیلی رعایت می کنند
وی مورد نهم را اینگونه بیان کرد که حکومت الهی را با حکومت طاغوت مقایسه نمی‌کنند، چون ریشه حکومت طاغوت خود گناه و ظلم است آیه شست سوره نساء که می‌فرماید عده ای فکر میکنند ایمان دارند به شما در حالی که اینگونه نیستند و همین اراده ی آنها به مراجعه به طاغوت آن ها را دور میکند.
وی در پایان آخرین نکته را رهبری و مدیریت مقام معظم رهبری بیان کرد وگفت: در صحن علنی خبرگان سخنگوی خبرگان گفت ما با بررسی هایی که انجام دادیم نظیر ایشان در این موقعیت در کل دنیا وجود ندارد.