براساس تفاهم‌نامه ۶ محوری شهرداری شیراز و بانک شهر بخشی از بدهی ۷ هزار میلیارد تومانی شهرداری با تهاتر املاک تسویه می‌شود.به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری تسنیم از شیراز، هشتادوچهارمین صحن علنی شورای شهر شیراز با تحلیف مصطفی کیانی رحیمی عضو علی‌البدل شورا به جای محمدحسن اسدی عصر امروز برگزار شد. محمدحسن اسدی چندی […]


براساس تفاهم‌نامه ۶ محوری شهرداری شیراز و بانک شهر بخشی از بدهی ۷ هزار میلیارد تومانی شهرداری با تهاتر املاک تسویه می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری تسنیم از شیراز، هشتادوچهارمین صحن علنی شورای شهر شیراز با تحلیف مصطفی کیانی رحیمی عضو علی‌البدل شورا به جای محمدحسن اسدی عصر امروز برگزار شد.

محمدحسن اسدی چندی پیش و پس از استعفای احسان اصنافی، شهردار سابق، از سوی اعضای شورا به عنوان شهردار انتخاب شد و به جای وی براساس قانون باید یکی از اعضای علی‌البدل وارد شورا می‌شد.

کیانی رحیمی در ابتدای این مراسم سوگندنامه‌ای قرائت و براساس آن همت خود را خدمت به مردم عنوان کرد پس از این برنامه نیز تقدیر و تشکر از خادمان برنامه‌های اربعین حسینی در شهرداری شیراز انجام گرفت.

در بخش دیگری از جلسه امروز شورای شهر شیراز تفاهم‌نامه ۶ محوری با بانک شهر امضا شد که بر مبنای آن خرید اتوبوس‌های جدید و تسهیل در پرداخت بدهی شهرداری شیراز مورد توجه قرار گرفت.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز درباره این تفاهم‌نامه اظهارداشت: موضوع این تفاهم‌نامه حول ۶ محور است و با توجه به رابطه نزدیک شهرداری شیراز و بانک شهر این فصل جدید را به فال نیک می‌گیریم، امروز در صحن شورا این تفاهم‌نامه مبادله و منعقد می‌شود.

وی با بیان محورهای این تفاهم‌نامه گفت: یکی از محورهای این تفاهم‌نامه تامین مصالح برای پروژه‌های عمرانی شیراز از جمله فولاد، سیمان و قیر و تهاتر مطالبات بانک شهر از شهرداری شیراز است به گونه‌ای که اکنون بدهی شهرداری شیراز ۷ هزار میلیارد تومان است و بخشی از این بدهی به صورت تهاتر املاک تسویه می‌شود.

شهردار شیراز افزود: بند دیگر تفاهم‌نامه مربوط به مطالبات شهرداری از سایر دستگاه‌ها است که در قدم اول ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت اوراق قرضه پرداخت می‌شود که هم از بدهی شهرداری کم می‌شود و هم امکان کمک‌ گرفتن از بانک شهر فراهم می‌شود.

اسدی با بیان اینکه از دیگر محورهای تفاهم‌نامه این است که بانک شهر در تملک املاک مورد مسیر پروژ‌ه‌های عمرانی شهرداری کمک دهد، گفت: براساس این تفاهم‌نامه صورت وضعیت پیمانکاران توسط بانک شهر در برابر تهاتر املاک پاس می‌شود.

شهردار شیراز عنوان کرد: تامین حداقل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس یکی دیگر از بندهای این تفاهم‌نامه‌ است که اگر این بند نهایی شود تا پایان سال ۱۵۰ واحد اتوبوس وارد شهر شیراز می‌شود.

محمدمهدی احمدی، مدیرعامل بانک شهر نیز در این جلسه با بیان اینکه این تفاهم ۶ بندی است که از ظرفیت بانک شهر و شهرداری برای توسعه خدمات استفاده می‌شود، اظهارداشت: این تفاهم‌نامه در راستایی هم‌افزایی امضا می‌شود و امید است که با درایت شورا این امر رخ دهد.

وی با بیان اینکه در یکی از بندها تسهیلات کلان برای پیمانکاران شهرداری درنظر گرفته می‌شود،‌ افزود: اکنون بدهی شهرداری به بانک شهر بالغ بر ۷هزار میلیارد تومان است و این تسویه دیون باید انجام شود؛ در وهله نخست یک خط هزار میلیارد تومانی با تسویه اقساط ۲۰۰ میلیارد تومان و مابقی از طریق تهاتر املاک انجام شود.

احمدی با بیان اینکه در صورتی که از این ۷ هزار میلیارد بدهی ۵۰ درصد تسویه شود تسهیلاتی پرداخت می‌شود تا شاهد جهش در پروژه عمرانی باشیم،‌ افزود:گشایش اعتبار عمرانی با ال سی داخلی موضوع دیگری است که در قالب این تفاهم‌نامه صورت می‌گیرد. همچنین درباره نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ۵۰۰ دستگاه در نظر گرفته شده است که ۲۰۰دستگاه امسال اختصاص می‌یابد و تامین مالی از طریق شرکت ایران خودرو دیزل انجام می‌شود.

محمدرضا هاجری، سخنگوی شورای شهر شیراز نیز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به استقبال گسترده از مراسم تودیع و معارفه شهردار قدیم و جدید گفت: این امر نشان داد مردم به آینده شهری امیدوارتر شده، می‌بایست شورا و شهرداری با وحدت و همدلی و صدای واحد پاسخگوی عملی مطالبات و توقعات مردم خوب باشند.

وی با بیان اینکه روند طولانی صدور مجوزات در شهرداری، مردم را بدبین و فعالیت‌ها را با مشکل جدی مواجه ساخته است، گفت: مردم‌داری و تکریم ارباب رجوع اقتضا می‌کند پاسخ مردم در شهرداری با سرعت و سبقت داده شود تا اطمینان و اعتماد مردم بازگردد‌.
سخنگوی شورای شهر شیراز همچنین با اشاره به دغدغه مردم پیرامون وسائل حمل و نقل مربوط به دانش‌آموزان افزود: تبلیغات گسترده، نیازمندی سرویس مدارس در سایت‌هایی مانند دیوار روح و روان مردم را می‌خراشد و امنیت را کم رنگ می‌کند؛ ضروری است آموزش و پرورش، فرمانداری، نیروی انتظامی، سازمان حمل و نقل شهری و کمیسیون عمران و حمل و نقل طی جلسه کاربردیِ مشترک، پاسخگوی خانواده‌ها باشند.

هاجری در پایان از شهردار شیراز، سازمان حمل و نقل عمومی و کمیسیون مربوطه درخواست کرد تسهیلاتی ویژه برای شهروندان در نظر گرفته تا بتوانند دوچرخه‌های برقی خر