وزارت دفاع روسیه بامداد شنبه اعلام کرد، پدافند هوایی این کشور یک پهپاد مهاجم را در حومه مسکو سرنگون کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از پهپاد را در حدود ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز […]

وزارت دفاع روسیه بامداد شنبه اعلام کرد، پدافند هوایی این کشور یک پهپاد مهاجم را در حومه مسکو سرنگون کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از پهپاد را در حدود ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز شنبه (به وقت مسکو) خنثی کردیم.

وزارت دفاع روسیه افزوده است: این حمله مکان‌هایی را در شهر و منطقه مسکو هدف قرار می‌داد.

سرگئی سوبیانین شهردار مسکو نیز گفت: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه موفق شدند یک پهپاد را در منطقه ایسترا که به سمت پایتخت روسیه در حرکت بود، منهدم کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات اولیه این حادثه تلفات جانی و خسارتی نداشته و مراجع ذیصلاح برای بررسی موضوع در محل حادثه حضور یافتند.

شهردار مسکو اعلام کرد بامداد چهارشنبه اول شهریور نیز اعلام کرد که یک پهپاد در خارج از پایتخت روسیه سرنگون شد و یک پهپاد دیگر به ساختمانی در حال تاسیس در بخش مالی این شهر برخورد کرد.

اوکراین در هفته‌های اخیر حملات پهپادی متعددی را در مسکو انجام داده است که شماری از این پهپادها توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم شدند.

جمعه ۲۷ مردادماه یک پهپاد در آسمان مسکو توسط نیروهای پدافند هوایی پایتخت روسیه سرنگون شد.

بیستم مردادماه ۱۴۰۲ نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک پهپاد مهاجم بر فراز مسکو هدف قرار گرفته و سرنگون شده است.

در واکنش به این حملات پهپادی، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: سازمان ملل مخالف حملات پهپادی به مسکو است و باید متوقف شوند.

فرحان حق در جمع خبرنگاران در نیویورک، افزود: ما هیچ اطلاعات دست اولی در مورد حملات پهپادی به مسکو نداریم، اما واضح است که با همه حملات به تاسیسات غیرنظامی در هر کجا مخالف هستیم.