معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: وظیفه داشتیم شبانه روز برای آموزش دینی نسل جدید وقت بگذاریم اما از نوجوانان و جوانان مان غافل شده ایم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، شامگاه ششم آذر ماه محمدرضا جان‌نثاری معاون […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: وظیفه داشتیم شبانه روز برای آموزش دینی نسل جدید وقت بگذاریم اما از نوجوانان و جوانان مان غافل شده ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، شامگاه ششم آذر ماه محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در جلسه ستاد کنگره شهدا اصفهان، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، بیان کرد: عرصه جامعه را که می نگریم و وقایع اخیر را دقیق رصد می کنیم به این نتیجه می رسیم که اگر توانسته بودیم فرهنگ بسیج و شهادت را مستمراً در جامعه ترویج دهیم با چنین صحنه های مواجه نمی شدیم.
وی با اشاره به اینکه «غفلت» باعث ناهنجاری های اخیر جامعه شده است، ادامه داد: دور شدن از فرهنگ اصیل و ناب اسلام باعث برخی گسستگی ها در جامعه شده است. در این شرایط برخی افراد خاص و موجه نیز خجالت کشیدند از اسلام دفاع کنند. وضعیت امروز جامعه میوه تلخ غفلت است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: فراموش نکنیم که ما مسئول هستیم و وظیفه داشتیم شبانه روز برای آموزش دینی نسل جدید وقت بگذاریم اما از نوجوانان و جوانان مان غافل شده ایم.
وی تنها درمان غفلت و حوادث اخیر را رجوع به اهل بیت (ع) و تمسک به شهدا دانست و گفت: برگزاری برنامه های دقیق و تخصصی در رابطه با شناخت سیره شهدا درمان جامعه در وضعیت فعلی است. اگر نتوانیم کنگره شهدا را مردمی و با حضور پرشور و شعور جوانان برگزار کنیم تنها به یک اجلاسیه ختم می شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: در این راستا بایستی برنامه ریزی دقیق و مشخص داشته باشیم و جوانان را در امور مختلف برگزاری کنگره دخیل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی، دانش آموزی، اساتید، اصناف، طلاب و … باید در برگزاری این کنگره حضور فعال داشته باشند. همچنین آمادگی کامل داریم همه امکانات را برای برگزاری شایسته و مفید کنگره شهدا به خط کنیم.
جان‌نثاری ادامه داد: از دستگاه های استان توقع داریم برای اجرا و پشتیبانی کنگره شهدا حضور داشته باشند اما رویکرد اصلی ما در برگزاری کنگره دخیل کردن جوانان است. اگر مردم، بالاخص جوانان شرکت داشته باشند کنگره به بهترین نحو برگزار و اثر ماندگاری به یادگار خواهد گذاشت.