مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی از برق‌رسانی به ۱۲ هزار مشترک جدید شهری و روستایی و ۷ روستای جدید بدون برق در یک سالگی دولت سیزدهم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مهدی دادگر” اظهار داشت: طی یک سال گذشته با احداث […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی از برق‌رسانی به ۱۲ هزار مشترک جدید شهری و روستایی و ۷ روستای جدید بدون برق در یک سالگی دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مهدی دادگر” اظهار داشت: طی یک سال گذشته با احداث ۱۱۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۱۵۵ دستگاه ترانسفورماتور با اعتباری بیش از ۱۶۱ میلیارد تومان به ۱۲ هزار مشترک جدید شهری و روستایی استان برق‌رسانی شده است.
وی برق‌رسانی به صنایع و تامین برق مشترکان صنعتی را از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت برشمرد و گفت: تامین برق شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف، ناحیه صنعتی دیهوک و تامین برق معادن شهرستان خوسف با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در یک سال اخیر انجام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی برق‌رسانی به ۷ روستای جدید در استان با اعتباری بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را از دیگر خدمات صورت گرفته در دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: با وجود مشکلات متعددی که این دولت با آن مواجه بوده، خدمات بی سابقه‌ای در جهت تامین برق پایدار مردم شریف این استان انجام شده است.
وی از ترمیم و اصلاح شبکه‌های برق در استان به منظور تامین برق پایدار و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مشترکان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: به همین منظور بهسازی ۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۲۸۹ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۴۹ دستگاه ترانس با هزینه بیش از ۳۸ میلیارد تومان صورت گرفته است.
دادگر خراسان جنوبی را استانی مستعد در زمینه استفاده از نیروگاه خورشیدی بیان کرد و ادامه داد: با جذب سرمایه‌گذار و حمایت‌های صورت گرفته توسط دولت، تعداد ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۸۰۰ کیلووات و با اعتباری بیش از ۳۶ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی همچنین به اقدامات صورت گرفته در این دولت جهت رفع محرومیت از این استان اشاره کرد و گفت: تامین برق ۷۹۴ خانوار عشایری از طریق تحویل سامانه‌های خورشیدی قابل حمل با اعتباری بیش از ۶ میلیارد تومان و برق‌رسانی به ۹ روستای فاقد برق از طریق احداث ۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۹ دستگاه ترانس با اعتباری بیش از ۴ میلیارد تومان در این دولت در حال انجام است.
وی هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری برای ۳ هزار و ۳۰۰ مشترک پرمصرف به منظور کنترل از راه دور و برخط مصرف آن‌ها را با هزینه حدود ۱۸ میلیارد تومان از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های در دست اقدام دولت مردمی سیزدهم بیان کرد.
دادگر تبدیل ۲۲۸ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیای خارجی، کاهش خاموشی و شاخه‌زنی درختان و حفظ محیط زیست و همچنین ترمیم و اصلاح شبکه‌های برق با اعتباری بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان، از مهمترین پروژه‌های در حال انجام شرکت توزیع برق استان در این دولت است.
وی با اشاره به پهناوری استان خراسان‌جنوبی از در دست اجرا بودن احداث ۱۲۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۴۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۸ کیلومتر شبکه روشنایی معابر و ۱۱۷ دستگاه ترانس مجموعا به مبلغ ۱۱۳ میلیارد تومان در راستای اهداف شرکت توزیع برق استان مبنی بر ارائه خدمات با کیفیت، تامین برق مشترکان و پایداری شبکه‌های برق از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد.