رئیس پلیس فتا استان گفت: در روزهای اخیر افراد فرصت طلب و کلاهبردار با سوء استفاده از نام عید قربان با ارسال پیامک جعلی به شهروندان، به دنبال جمع آوری کمک های مردمی و به این بهانه از آنان کلاهبرداری می کنند.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی […]

رئیس پلیس فتا استان گفت: در روزهای اخیر افراد فرصت طلب و کلاهبردار با سوء استفاده از نام عید قربان با ارسال پیامک جعلی به شهروندان، به دنبال جمع آوری کمک های مردمی و به این بهانه از آنان کلاهبرداری می کنند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: افراد سودجو برای جلب اعتماد قربانیان اقدام به ارسال لینک جعلی از طریق پیامک یا شبکه های اجتماعی کرده، آن ها را به درگاه فیشینگ هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی نیات مجرمانه خود را عملی می کنند.
وی افزود: جمع‌آوری نذورات به صورت مجازی برای رساندن به دست افراد نیازمند از شگردهای این مجرمان بوده که تلاش دارند با سواستفاده از اعتقادات و احساسات شهروندان با نزدیک شدن به اعیاد و مناسبت های مختلف از آن ها کلاهبرداری کنند.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان در توصیه ای به شهروندان بیان کرد: شهروندان در هنگام پرداخت وجه حتماً به شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده نذورات و کمک‌های خود را واریز و به سایر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید هیچ سازمانی نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعاً به پلیس اعلام کنند.
این مقام انتظامی گفت: مجرمان سایبری به راحتی با بهره گیری از احساسات و اعتقادات مذهبی افراد دست به کلاهبرداری می زنند به طوری که کاربران را برای ورود به درگاه های جعلی تشویق می کنند، یکی از راه های تشخیص سایت های فیشینگ بررسی آدرس سایت است که کاربران باید حتما به اصالت و اعتبار سایت و درگاه پرداخت توجه کنند.
سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.