تالار مرکزی ساری توسط وزیر فرهنگ گشایش یافت مجتمع فرهنگی و هنری مرکز مازندران با عنوان تالار مرکزی ساری پس از سال‌ها انتظار اهالی فرهنگ و هنر این استان و به ویژه شهرستان ساری، با حضور وزیر فرهنگ گشایش یافت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت /وزارت فرهنگ و ارشاد […]

تالار مرکزی ساری توسط وزیر فرهنگ گشایش یافت

مجتمع فرهنگی و هنری مرکز مازندران با عنوان تالار مرکزی ساری پس از سال‌ها انتظار اهالی فرهنگ و هنر این استان و به ویژه شهرستان ساری، با حضور وزیر فرهنگ گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت /وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  تالار مرکزی ساری به عنوان بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری شمال کشور صبح امروز –جمعه- با حضور دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه، استاندار مازندران، نمایندگان مرکز استان در مجلس و جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ استان به بهره‌برداری رسید.
 
تکمیل این مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری که با عزم جدی دولت سیزدهم به مرحله بهره‌برداری رسیده یکی از مطالبات جدی اهالی فرهنگ و هنر مازندران طی سال‌های اخیر بود که با نگاه ویژه دولت طی یک سال اخیر به سرانجام رسید.
 
این مجتمع در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۳۰۰ متر و با زیربنای ۱۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع ساخته شده و یکی‌ از مجهزترین مجموعه‌های فرهنگی و هنری کشور محسوب می‌شود. تالار مرکزی ساری دارای سه سالن با مجموع ظرفیت ۹۴۶ نفر شامل سالن نمایش با ظرفیت ۶۰۱ نفر، سالن سینما با ۱۸۷ صندلی و سالن موسیقی با ۱۵۸ صندلی است که با تجهیزات به روزو حرفه‌ای اجرا به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری مازندران افزوده شد.
 
برای تکمیل این مجتمع که ساخت آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شد، در یک سال گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم حدود ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.
 
این مجموعه علاوه بر این سه سالن دارای فضاهای کارگاهی، اداری و آموزشی نیز هست که امکان تجمیع بخش‌های فعالیت‌های هنری مرکز استان در یک مجتمع را فراهم می‌کند. ۴۷۶ متر فضای کارگاهی و تمرینی، ۳۷۰ متر فضای اداری و ۲۵۰ متر فضای آموزشی در این مجتمع ایجاد شده است.
 
تکمیل این مجموعه یکی از وعده‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهالی فرهنگ و هنر مازندران در سفر ۲۵ آذر ۱۴۰۰ به این استان بود که‌ در سفر ۲۰ اسفند رئیس‌جمهور به مازندران نیز به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار مورد توجه قرار گرفت.
 
عملیات اجرایی تالار مرکزی ساری سال ۱۳۸۶ با هدف تامین فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مهم فرهنگی هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان از محل اعتبارات ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و قرار بود طی سه سال به بهره‌برداری برسد.
 
طی سال‌های اخیر بارها از سوی مسئولان تاریخ‌های مختلفی برای بهره‌برداری از این مجتمع فرهنگی اعلام شد. اهمیت این پروژه نیز سبب شده بود که بازدید از آن در برنامه‌های سفر مسئولان متعددی قرار بگیرد که در نهایت طی یک سال اخیر به پایان رسید.