شهروند اصفهانی در بازدید از غرفه های کانونهای خدمت رضوی در گذر فرهنگی چهار باغ اصفهان گفت:آبی که در غرفه پشتیبانی از دست خادمان رضوی دریافت کردم به نیت آب سقاخانه امام رضا خوردم.از آغاز دهه کرامت تا کنون خادمیاران کانون های خدمت رضوی با استقرار در گذر فرهنگی چهارباغ اصفهان به خدمت رسانی به […]

شهروند اصفهانی در بازدید از غرفه های کانونهای خدمت رضوی در گذر فرهنگی چهار باغ اصفهان گفت:آبی که در غرفه پشتیبانی از دست خادمان رضوی دریافت کردم به نیت آب سقاخانه امام رضا خوردم.
از آغاز دهه کرامت تا کنون خادمیاران کانون های خدمت رضوی با استقرار در گذر فرهنگی چهارباغ اصفهان به خدمت رسانی به مردم می پردازند در همین راستا خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، نظر مردم در ارتباط با این حضور را پرسیده که در زیر به شرح آن می پردازیم:
از میدان امام حسین به سمت انقلاب که می رویم به گذر فرهنگی چهار باغ میرسیم که در دهه کرامت این مکان میزبان خادمیاران آقای مهربانی هاست.
اولین غرفه ای که به چشم می‌خورد غرفه پشتیبانی است ،کامیون شرکت آبفا اصفهان و در کنارش خادمیارانی که لیوان های آب و شربت را به مردم تعارف می‌کنند.
وقتی نگاه می‌کنی در این گذر از همه قشری هستند ،از شهروندان اصفهانی تا توریست هایی که از شهر های مختلف کشور و خارج از کشور به اصفهان سفر کرده اند،همه وقتی به این قسمت چهار باغ می رسند و با ماکت حرم مقدس آقا علی بن موسی الرضا و خادمیارانی که با لباس خدمت در حریم رضوی در اطراف آن ایستاده اند ،ناخود آگاه دلشان به سوی حریم بهشتی رضوی روانه شده و رضایی می شود.
مردم با دیدن این صحنه ها عرض ارادت بیشتری نسبت به آقای مهربانی نموده و اشک هاست که با دیدن این ماکت سرازیر می شود.
در غرفه های مختلف،خادمیاران به ارائه خدمت به عاشقان مولایشان می پردازند، از مشاوره حقوقی،تحصیلی و خانواده گرفته تا چهره نگاری به سبک سیاه قلم و کتابخوانی و نقاشی روی صورت کودکان و رنگ آمیزی امام رضایی برای بچه ها و غرفه سلامت که هم معاینه دندان دارند و هم درمان با روش های طب سنتی تا غرفه بانوان و خانواده که طرح های تشویقی برای ازدواج به هنگام و تشویق خانواده ها برای فرزند آوری و جوایز و طرح های ویژه برای خانواده های دارای بیش از سه فرزند همه و همه سعی دارند خدمتی به مردم ارائه کنند و با تخصصی که دارند بتوانند قدمی در راه امام مهربانی بردارند.
وجود غرفه ای که مربوط به مشاوره ترک اعتیاد بود در بین غرفه ها با توجه به اینکه اعتیاد یکی از مهمترین معضلاتی است که متاسفانه امروزه بسیاری از خانواده های جامعه را درگیر خود کرده بسیار به چشم می آمد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز غرفه ای برای خدمت به کودکان و نوجوانان برای آشنایی بیشتر با آقا امام رضا (ع) داشتند که در آن برنامه های ویژه ای اجرا می کردند.
جلوتر که رفتم به غرفه کانون ایثار و شهادت رسیدم که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در راه امام رضا(ع) آن ها نیز هدیه های ویژه ای برای دختران و پسران داشتند.
در غرفه مربوط به کانون قرآن و عترت خوشنویسانی حضور داشتند که به کتابت قرآن و نام اهل بیت با خط زیبا خوش می درخشیدند و طرح جالبی که داشتند این بود که افراد علاقه مند به نوشتن آیات قرآن،یک آیه را انتخاب می کردند و آن را در برگه مخصوص می‌نوشتند تا ثواب کتابت قرآن برای آن ها ماندگار باشد و سپس این نوشته را به حرم امام رضا علیه السلام ارسال می کردند.
یک به یک از غرفه ها گذر کردم تا به غرفه خبر،رسانه و فضای مجازی رسیدم غرفه ای که اگر تلاش مجریان برای اجرای زیبای برنامه ها و عکاسان و فیلمبرداران برای به تصویر کشیدن آن و خبرنگاران برای اطلاع رسانی این همه شور و اشتیاق خدمت خادمیاران رضوی نبود،تمامی این خدمات ناپیدا بود و در پایان به غرفه ی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی رسیدم که در آن اکثر هماهنگی های این برنامه پر شور در این گذر فرهنگی انجام می شد.
همینطور که از غرفه های مختلف می گذشتم با برخی از مردم صحبت می کردم.
شهروند اصفهانی را دیدم که از شوق و آرزوی دیدار هر چه زودتر حریم بهشتی آقا می‌گفت و اظهار داشت: خیلی وقت است به حرم امام رضا مشرف نشده ام و آرزویم این است که هر چه زودتر قسمت بشود و برای زیارت آقا به مشهد بروم.
فرد دیگری می‌گفت: خیلی وقت است که مشرف نشده ام و دلم هوای آب سقاخانه امام رضا را داشت و از اطرافیانم که مشرف شده بودند نیز خواسته بودم که از آب سقاخانه برایم بیاورند ولی موقعیتش نشده بود اما امروز آبی که در غرفه پشتیبانی از دست خادمان رضوی دریافت کردم به نیت آب سقاخانه امام رضا خوردم.
وقتی از غرفه ای که برای نقاشی و رنگ آمیزی کودکان بود می‌گذشتم مادری با روسری آبی و مانتو صورتی را دیدم که بسیار از این کار و حضور خادمیاران در گذر فرهنگی چهارباغ اظهار خوشحالی می کرد و می گفت: از همه کسانی که این برنامه را تدارک دیده اند بسیار سپاسگزارم و من اینقدر دوست داشتم که طی این دهه چندین بار فرزندم را برای استفاده از برنامه های فرهنگی خادمیاران آورده ام.
مادر دیگری از هم خوانی سرود های امام رضایی و به ویژه هم خوانی سرود سلام فرمانده در این مکان اظهار شعف می کرد و میگفت: پسر من همیشه دوست داشت در همخوانی سرود سلام فرمانده حضور داشته باشد و امروز در کنار گروه سرودی که برای اجرا در این مکان دعوت شده بودند همخوانی کرد و بسیار برایش لذت بخش بود و این به لطف امام رضا و خادمیاران امام رضا حاصل شد.
خلاصه آنکه خادمیاران با حضور خود در گذر فرهنگی چهارباغ در دهه کرامت و ارائه‌ی خدمات مختلف شور و شوق خاصی را بین مردم ایجاد کرده اند.
خبرنگار: الهام خانی