اجرای طرح نظارتی ضیافت در بازار استان کردستان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از اجرایی کردن طرح ملی نظارتی ضیافت در بازار این استان خبر داد و گفت: این طرح ملی در دو مرحله اجرا می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حسین رحیمیان اظهار کرد:در راستای نظارت بر وضعیت بازار […]

اجرای طرح نظارتی ضیافت در بازار استان کردستان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از اجرایی کردن طرح ملی نظارتی ضیافت در بازار این استان خبر داد و گفت: این طرح ملی در دو مرحله اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حسین رحیمیان اظهار کرد:در راستای نظارت بر وضعیت بازار در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان و عید نوروز، طرح ملی نظارتی ضیافت در بازار استان کردستان نیز اجرایی می شود.

وی ادامه داد: طرح نظارتی ضیافت در دو مرحله زمانی برگزار می شود و به همین دلیل مرحله اول آن از ۱۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۲۹ همین ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: مرحله دوم طرح ملی ضیافت نیز از اول فروردین ماه سال ۱۴۰۳ آغاز شده و تا روز ۲۱ همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اهداف اجرایی کردن طرح ملی ضیافت در استان کردستان، بیان کرد: تنظیم بازار، حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، هم افزایی دستگاه های نظارتی، همکاری با دستگاه قضایی در کنترل  قیمت ها در بازار، حضور حداکثری ناظران تعزیرات حکومتی در بازار و جلوگیری از گران فروشی و احتکار از جمله مهمترین اهداف این طرح به شمار می روند.

رحیمیان گفت: در راستای اجرایی کردن این طرح سازمان های مختلف دولتی و نمایندگان اصناف از جمله تعزیرات حکومتی، اداره کل صمت، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، میراث فرهنگی و صنایع دستی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین دانشگاه علوم پزشکی حضور و مشارکت دارند.

وی ضمن اشاره به برگزاری جلسات مختلف هماهنگی برای اجرای موفق این طرح نظارتی در استان کردستان، عنوان کرد: خوشبختانه طی یک هفته اخیر اکیپ های مشترک از سوی سازمان های مسئول در سراسر استان فعالیت خود را آغاز کرده و این روند به صورت جدی دنبال و پیگیری می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان افزود: در حال حاضر در هر شهرستان یک اکیپ و در مرکز استان نیز سه اکیب فعالیت دارند و همزمان با این مهم بر نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا نیز به صورت مستمر نظارت صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: در پنج روز اول اجرایی کردن این طرح، ۹۰ اکیپ در سطح استان ۴۰۰ مورد بازرسی را انجام داده اند و در جریان بازرسی های صورت گرفته ۱۷۰ تخلف نیز شناسایی شده است.

رحیمیان با اشاره به وضعیت بازرسی ها در شهرستان سنندج، یادآور شد: در مدت زمان پنج روز اخیر ۵۰ اکیپ ۲۰۰ مورد بازرسی را انجام داده و ۷۰ مورد تخلف نیز شناسایی و ثبت شده است.

وی ضمن تاکید بر تشدید نظارت ها بر بازار استان کردستان، اظهار کرد: انتظار می رود که در کنار نظارت های ادارات و سازمان های دولتی، شاهد همکاری خود شهروندان نیز باشیم تا با هر گونه تخلفی در این زمینه برخورد شود.