وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد مسکو شد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دیدار با همتای روسی و شرکت در برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در روسیه وارد مسکو شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز -دوشنبه ۱۲ تیر-  به منظور حضور در افتتاحیه هفته فرهنگی ایران و روسیه و […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد مسکو شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دیدار با همتای روسی و شرکت در برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در روسیه وارد مسکو شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد مسکو شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز -دوشنبه ۱۲ تیر-  به منظور حضور در افتتاحیه هفته فرهنگی ایران و روسیه و شرکت در برنامه‌های این رویداد با استقبال کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران و آندری مالیشوف معاون وزیر فرهنگ روسیه وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد.

برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در روسیه که پس از چهار سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا، به میزبانی شهرهای مسکو و سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود و از روز سه‌شنبه -۱۳ تیر- با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه گشایش خواهد یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم استقبال از هیئت ایرانی با اشاره به وقفه ۴ ساله در برگزاری این رویداد گفت: مدتی بود در پی دعوت وزیر فرهنگ روسیه قصد برگزاری این رویداد را داشتیم که خوشبختانه با تلاش همکاران در سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه اکنون این برنامه در آستانه برگزاری قرار دارد.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: ایران و روسیه به دلیل سابقه همسایگی دیرینه و میراث مشترک فرهنگی و تمدنی و همچنین گسترش روزافزون تعاملات سیاسی در بخش‌های مختلف عمرانی، سیاسی و اجتماعی، ظرفیت‌های زیادی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی مشترک دارند که با این قبیل برنامه‌ها می‌توانیم در حوزه فرهنگی نیز به تقویت روابط دو کشور کمک کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در حاشیه هفته فرهنگی ایران در روسیه با وزیر فرهنگ روسیه درباره توسعه مناسبات فرهنگی بین دو کشور مذاکره و رایزنی خواهد کرد.

در این سفر بیژن نوباوه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع ، فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ، حسین دیوسالار دبیر شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وزیر فرهنگ را همراهی می‌کنند.

در رویداد هفته فرهنگی ایران و روسیه برنامه‌های گوناگونی از حوزه‌های نمایشگاه آثار تجسمی، فرش، صنایع خلاق هنری، موسیقی، نشست‌های فرهنگی و فیلم و انیمیشن تدارک دیده شده که در طول ۶ روز اجرا می‌شوند.

این رویداد فرهنگی مشترک بین دو کشور، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و با همکاری سفارت ایران، از سوی اداره کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری محصولات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تدارک دیده شده و از ۱۳ تا ۱۸ تیر با اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد برگزار می‌شود.

دوره پیشین رویداد هفته فرهنگی ایران و روسیه از ۱۸ تا ۲۳ آبان ۱۳۹۸ به میزبانی شهرهای تهران و قزوین برگزار شده بود.