ماجرای ضرب و شتم دختر جوان در یزد چه بود؟ در حالی که رسانه‌های معاند اقدام به موج‌سواری بر ماجرای کتکخوردن یک دختر یزدی کردند؛ نیروی انتظامی و این دختران اصل موضوع را به صورت کامل بیان کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دو روز قبل مطلبی در فضای مجازی مبنی بر ضرب […]

ماجرای ضرب و شتم دختر جوان در یزد چه بود؟

در حالی که رسانه‌های معاند اقدام به موج‌سواری بر ماجرای کتک
خوردن یک دختر یزدی کردند؛ نیروی انتظامی و این دختران اصل موضوع را به صورت کامل بیان کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دو روز قبل مطلبی در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم یک دختر جوان در پارک آزادگان یزد منتشر شد که به واسطه آن برخی افراد در فضای مجازی اقدام به سوء استفاده و اتهام‌زنی کردند و رسانه‌های معاند اقدام به موج سواری و انتشار شایعات و مطالب کذب در این رابطه کردند.

در این رابطه رسانه‌های معاند که در طول سال‌های گذشته و به ویژه یک سال قبل اقدامات گسترده‌ای در راستای انتشار شایعات و مطالب کذب علیه جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیروی انتظامی کرده بودند مطالب متعددی را منتشر کردند که در یکی از این مطالب آمده بود: «مامور امر به معروف در پارک آزادگان یزد به دختری که در حال درس خواندن بوده بابت حجاب اختیاری چنان سیلی محکمی زده که بیهوش شده و الان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان صدوقی یزد بستریه، از هویت دختر فعلا اطلاعی در دست نیست».

انتشار این مطالب سبب شد که نگرانی در شبکه‌های اجتماعی به وجود آید و برخی از فعالان فضای مجازی هم بدون اینکه هیچ تحقیقی در ارتباط با صحت و سقم موضوع کنند، مطلب را برای دیگران هم ارسال نمایند.

رسانه‌های معاند در مطالب خود مدعی شده بودند که یک آمر به معروف اقدام به سیلی زدن به این دختر جوان کرده و به واسطه آن این دختر در بیمارستان بستری شده است.

با انتشار این مطالب، نیروی انتظامی یزد اقدام به پیگیری و اطلاع‌رسانی موضوع کرد؛ سرهنگ نعیم یاوری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در این رابطه اظهار داشت: به دنبال اتفاقاتی که در پارک آزادگان یزد رخ داد موضوع مربوط به مزاحمتی بود که یک جوان برای دو دختر یزدی ایجاد کرده بود.

وی تصریح کرد: رسانه‌‌های معاند متاسفانه باز با سوء استفاده از این موضوع اقدام به موج‌سواری، شبهه‌افکنی و تشویش اذهان عمومی کردند و موضوع را به ماجرای دیگری ربط دادند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در ارتباط با اصل موضوع گفت: خوشبختانه این دو دختر بعد از ترخیص از بیمارستان اقدام به ارائه توضیحات کامل در ارتباط با واقعه‌ای که به وجود آمده بود کردند.

وی ادامه داد: دو جوان قصد ایجاد مزاحمت برای این دو دختر داشتند و پس از آن اقدام به ضرب و شتم آنها در پارک کرده و به دلیل صدماتی که به آنها وارد شده بود، به بیماستان منتقل شدند.

یکی از دخترانی که رسانه‌های معاند اقدام به انتشار مطالبی در ارتباط با سیلی خوردن آنها از آمر به معروف کرده بودند در این رابطه بیان کرد من و دوستم ساعت ۱۰ شب به پارک آزادگان مراجعه کردیم تا در مورد کتابی که گرفته بودیم بررسی و صحبت کنیم.

این دختر ادامه داد: ما در پارک آزادگان نشسته بودیم که دو پسر به سمت ما آمدند و سعی داشتند که با ما حرف زده و جلب توجه کنند اما ما به آنها توجهی نکردیم و جوابی به آنها ندادیم اما یک دفعه آن پسر زیر گوش من زد و گفت چرا حرف نمی‌زنی و جواب من را نمی‌دهی یک جوری می‌زنمت که نتوانی حرف بزنی؛ من هم بلند شدم و آن پسر را هل دادم که چرا من را زده و اینطور بین من و او درگیری پیش آمد.

وی افزود: آن پسر من را چند مرتبه هل داد و روی زمین پرتم کرد که با کمر و سر به زمین خوردم.

نیروی انتظامی یزد در ارتباط با این موضوع اعلام کرده که این دو مزاحم نوامیس مردم تحت پیگیر پلیس قرار گرفته‌اند.

سرهنگ یاوری در این رابطه گفت: دستگیری عوامل این موضوع و ایجاد مزاحمت برای دختران یزدی در دستور کار پلیس قرار دارد و شناسایی اولیه انجام شده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد از مردم خواست اخبار واقعی را از رسانه‌ها و کانال‌های رسمی و معتبر دنبال کرده و به شایعه پراکنی رسانه‌های معاند اهمیتی ندهند