رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اجرای طرح “موتوریار” پلیس برای موتورسواران متخلف با هدف نظم‌بخشی و روان‌سازی ترافیک، فرهنگ‌سازی و آموزش به سایر راکبان متخلف خبر داد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری […]

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اجرای طرح “موتوریار” پلیس برای موتورسواران متخلف با هدف نظم‌بخشی و روان‌سازی ترافیک، فرهنگ‌سازی و آموزش به سایر راکبان متخلف خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: طرح موتوریار ترافیک با هدف فرهنگ‌سازی و مشارکت موتورسواران به منظور التزام‌ بخشی در جریان و کنترل ترافیک رقم خورده و این در حالی است که در این طرح موتور فرد متخلف به پارکینگ منتقل نمی‌شود.
وی افزود: موتورسیکلت فرد متخلف در محل متوقف، سپس کاور موتوریار بر تن راننده متخلف می‌شود و این راننده برای نظم‌بخشی و روان‌سازی ترافیک، فرهنگ‌سازی و آموزش به سایر راکبان متخلف به کمک پلیس می‌آید.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه مدت اجرای این طرح برای هر راکب متخلف ۲ ساعت است، تصریح کرد: این افراد در محدوده‌ای که مرتکب تخلف شدند به عنوان موتوریار مانع تخلف سایر موتورسواران می‌شوند.
این مقام انتظامی عنوان کرد: در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک این طرح هزینه زیادی دربر ندارد و این اقدام یکی از راهکارهای فرهنگی برای کاهش تصادفات است. طرح مذکور با هدف مشارکت و فرهنگ‌سازی میان موتورسواران در سرتاسر کشور در حال اجرا بوده که از روز شنبه آغاز شده و تاکنون تعداد زیادی موتورسوار تحت آموزش قرار گرفته‌اند.