جشن بزرگ نسل فیروزه‌ای دختران روزه‌دار اصفهانی، با برگزاری جشن بزرگ نسل فیروزه‌ای در میدان نقش‌جهان اصفهان، سرود “سلام فرمانده” را با هم همخوانی کردند. شامگاه جمعه و همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی(ع)، جشن بزرگ نسل فیروزه‌ای، به همت سازمان بسیج دانش‌ﺁموزی استان اصفهان، ویژه دختران روزه‌ اولی استان برگزار و برنامه‌های مختلفی […]

جشن بزرگ نسل فیروزه‌ای

دختران روزه‌دار اصفهانی، با برگزاری جشن بزرگ نسل فیروزه‌ای در میدان نقش‌جهان اصفهان، سرود “سلام فرمانده” را با هم همخوانی کردند.

شامگاه جمعه و همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی(ع)، جشن بزرگ نسل فیروزه‌ای، به همت سازمان بسیج دانش‌ﺁموزی استان اصفهان، ویژه دختران روزه‌ اولی استان برگزار و برنامه‌های مختلفی از جمله همخوانی سرود “سلام فرمانده” اجرا شد.

در این برنامه که با حضور صدها نفر از دختران روزه‌ اولی اصفهان، در میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد، گروه‌های سرود از مدارس مختلف استان به اجرای سرود و تواشیح پرداختند. برپایی غرفه‌های مختلفی از جمله غرفه عکس یادگاری، غرفه فروش محصولات فرهنگی و حجاب و غرفه کلّه‌گنجیشکی ویژه کودکانی که هنوز به سن روزه‌داری نرسیده‌اند، از جمله برنامه‌های جانبی جشن بزرگ نسل فیروزه‌ای بود.

استندﺁپ‌ کمدی، جنگ شادی، تبرک پرچم گنبد امام رضا(ع) و قرعه‌کشی و تقدیر از دختران روزه‌ اولی اصفهان از دیگر برنامه‌های جشن بزرگ نسل فیروزه‌ای در میدان نقش جهان اصفهان بود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌ﺁموزی استان اصفهان در حاشیه این جشن پیرامون جشن بزرگ نسل فیروزه‌ای اظهار داشت: این مراسم با هدف نشان دادن جلوه معنوی نسل فیروزه‌ای که امسال برای نخستین بار روزه می‌گیرند برگزار شد و در این برنامه گروه‌های مختلف سرود و تواشیح از مدارس مختلف استان به اجرای برنامه پرداختند.

وی با تاکید بر اهمیت انتقال مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی به نسل‌های جدید بیان کرد: نخستین مولفه برای انتقال مبانی اسلام و نظام به نسل‌های ﺁینده، رفتار مسئولان است. از مسئولان که گفته می‌شود از معلم مدرسه تا مسئولان رده بالای فرهنگی کشور را در برمی‌گیرد. نسل جدید حقیقت‌طلب هستند و ریزه‌کاری‌ها از چشم ﺁنان دور نمی‌‌ماند بنابراین مسئولان باید قبل از هرچیز رفتار خود را با مبانی که قصل انتقال ﺁن‌ها را دارند مطابق کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌ﺁموزی استان اصفهان درباره لزوم پاسخ به پرسش های نسل جدید افزود: نسل جدید حقیقت‌طلب و ریزبین هستند و چیزی از چشم ﺁنان پنهان نمی‌ماند بنابراین باید با منطق پرسش‌هایی که برای ﺁنان به وجود می‌ﺁید را پاسخ گفت.

رجب‌پور درباره محورهای عملکرد سازمان بسیج دانش‌اموزی برای تبیین مفاهیم اسلام و انقلاب تصریح کرد: در سازمان بسیج دانش‌ﺁموزی محورهای عملکردمان نسبت به مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. برای مقطع متوسطه دوم برنامه‌‌های نظیر اردوی راهیان نور و نهظت مهارت‌ﺁموزی در تابستان پیش رو برگزار می‌شود. همچنین برای مقطع متوسطه اول طرح شهید بهنام محمدی که از مدارس ﺁغاز و به مساجد ختم می‌شود اجرا می‌شود. برای کودکان دبستانی نیز با برنامه‌‌های اردویی تلاش می‌کنیم تا مفاهیم و مبانی دینی و انقلابی را برای نسل‌های جدید روشن کنیم