معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای دیدار با ایثارگران و عقد تفاهم‌نامه حقوقی به استان سمنان سفر کرد.

به گزارش « شهید یاران»، مهدی ایزدی در سفر به استان سمنان در بدو ورود به این شهر در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) حضور یافت و نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های حقوقی میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و مرکز وکلای قوه قضائیه، بسیج حقوقدانان آستان قدس رضوی و کانون حقوقدانان سپاه استان سمنان نیز با حضور معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور مجلس برگزار شد.
مهدی ایزدی به نقش و اهمیت مشاوره حقوقی به هنگام زدودن بحران‌های حقوقی، ضرورت احقاق مطالبات ایثارگران، هم‌افزایی دستگاهی، لزوم آشنایی ایثارگران با حقوق خود، تجمیع امکانات در جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای شایسته‌تر، تنظیم لوایح و معاضدت قضایی و حقوقی به منظور حل و فصل مشکلات ایثارگران اشاره کرد و خواستار گسترش همکاری‌ها در این زمینه شد.
در بخش پایانی این نشست کارشناسی، متن تفاهم‌نامه حقوقی مزبور به امضای نمایندگان سازمان‌های مربوطه رسید و برای اجرا مورد تبادل طرفین قرار گرفت.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در جمع مسئولان امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی سمنان گفت: ملت ایران برای دستیابی به عزت و اقتدار پایدار، بهای گزافی از خون مطهر جوانان برومند این آب و خاک پرداخته است.
ایزدی همچنین با اشاره به نقش و حماسه‌آفرینی رزمندگان غیور ایران اسلامی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان، استقلال آفرینی و ابهت دهی به نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: عزت امروز ایران اسلامی به قیمت خون‌های مطهر جوانان برومند این سرزمین بدست آمده و جمعی از خوبان این امت با استواری و تقوا به بالاترین قله انسانیت و شرف که همان مقام شهادت باشد دست یافتند.
وی با بیان اینکه پاداش خانواده و والدین شهیدی که درغم از دست دادن جگرگوشه‌شان صبر و شکیبایی پیشه می‌کنند کمتر از اجر شهید نیست تصریح کرد: وظیفه اخلاقی و انسانی و مکتبی یکایک ما جاماندگان قافله شهدا این است که آنچه در توان داریم در راه ترویج سیره و سلوک شهدا و ترویج زمینه‌های جهاد و مقاومت در جوانان بکوشیم.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد در فراز پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: برخی از قوانین در حوزه ایثارگری با همکاری مجلس و حوزه‌های ذیربط در دست بازبینی، اصلاح و به‌روزرسانی است و ضروری است خادمان شهدا و ایثارگران با مطالعه دائمی قوانین و مقررات ایثارگری و تسلط بر آیین‌نامه‌ها، خدمات شایسته‌تری به یادگاران معظم شهدا و ایثارگران ارائه دهند.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد همچنین در دیدار با ایثارگران سمنان اظهار کرد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مایه فخر نظام اسلامی و پرچمداران فرهنگ جهاد و مقاومت هستند.
ایزدی همچنین در دیدار با والدین شهید «عبدالرضا کرم الدین» و جانباز «محمد یوسفی» ضمن شنیدن خاطرات خانواده‌ها و تجلیل از بزرگواری و وفاداری آنان گفت: دفاع مقدس یکی از مقاطع حساس، تأثیرگذار و نقطه عطفی در تاریخ این سرزمین بود که برکات و ثمرات فراوانی را با خود به ارمغان آورد و ضمن اثبات حقانیت نظام اسلامی، قدرت پوشالی دشمنان این ملت را هویدا کرد.
وی با بیان اینکه ایستادگی، جهاد و ازخودگذشتگی فرزندان برومند این آب و خاک، رمز و راز سربلندی ملت ایران در این آزمایش بزرگ بود، تصریح کرد: شهدا و ایثارگران با تأسی به مکتب سرخ حسینی (ع) و الهام گرفتن از آموزه‌های نهضت امام راحل (ره) وظیفه دینی و انسانی خود را نسبت به مردم ادا کردند و وظیفه ما جاماندگان قافله شهادت این است که در بزرگداشت یاد و نام جاودانه آنان بکوشیم.